המטפל הרגשי הודה שנכשל ואז זה 'קרה'

מרדכי רוט
מרדכי רוט

היה זה לפני כחמש שנים, קיבלתי טלפון מהגבאי של אחד האדמו"רים בארץ שהוא מבקש לדבר איתי על עניין מאוד דחוף, והוא מבקש שזה יהיה פנים מול פנים ולא דרך הטלפון.

נפגשתי עם אותו אדמו"ר וכך הוא אמר לי: "אחד מחסידיי נמצא ל"ע במצב של פיקוח נפש ממש – הוא זקוק בדחיפות לטיפול רגשי. שלחתי אותו כבר למספר מטפלים אבל לצערי אף אחד לא עזר והמצב המשיך רק להידרדר יותר ויותר. זה עניין של פיקוח נפש, כי לפי מה שאני רואה הבית שלו על סף קריסה והזוג כבר כמעט לפני גירושין.

בבקשה תפעיל את כל הכוחות שלך כדי להציל את האיש הזה ואת הבית הזה, אתה הצ'אנס האחרון לפני ח"ו הגירושין שלו ובעצם לפני שכל הבית מתפרק".

התחלתי להיפגש כבר באותו שבוע עם אותו אברך, אני כמובן הייתי חדור מטרה ורצון לעזור. נפגשתי איתו מספר פגישות אבל אני רואה שאין אפילו התחלה של התחלה שמשהו הולך לזוז בסיפור הזה.

עברו שלשה שבועות ואני לא רואה כלל צל צילו של התקדמות עם אותו אדם. אני זוכר שנסעתי באותו יום הביתה אחרי מספר פגישות חיוביות עם אנשים, ולעומתם טעם חמצמץ של כישלון בלעזור לאותו יהודי.

נזכרתי בדברים של אותו אדמו"ר שאמר לי: "הוא כבר הלך למספר מטפלים ואתה הצ'אנס האחרון לפני שהבית פה קורס".

היה לי עצוב בלב שאני לא מצליח לעזור לאותו יהודי ושיש פה הזדמנות לעזור שבית יהודי לא ייהרס.

כנראה גם האגו שלי הרגיש כישלון שהנה גם אני לא הצלחתי לעזור לאותו אדם. חשבתי שאני אצטרך להגיד לאותו אדמו"ר שלא הצלחתי לעזור בסיפור הזה.

ואז כשהמחשבות עולות לי בראש – הבזיקה לי מאת השם הארה חזקה – אתה חושב שאתה יכול לעזור למישהו? אתה חושב שיש לך כוח לעשות פה משהו בעולם הזה? אתה רק צינור של השם יתברך וזהו!

אתה רק צינור של השם יתברך, חשבתי על זה שוב. נכון, אתה לא יכול לעזור לאותו יהודי, רק אם השם יעזור לך ויחליט שאתה תהיה הצינור לעזור לו אתה תצליח, ואם לא, אז עם כל מה שאתה יודע לא תצליח כלום.

ואז פניתי להשם יתברך במילותיי שלי: "אבא אני יודע והבנתי את הרמז – אני לא יכול לעשות כלום אם לא תיתן לי כוח וסייעתא דשמיא לעזור ליהודים ואני רק הצינור שלך לעזור ליהודים.

אני מודה ומתוודה לפניך שאין לי מכוחי כלום ושהכול ממך. תן לי סייעתא דשמיא לעזור לאותו יהודי".

באותו רגע הרגשתי שממש קיבלתי כוחות והחלטתי להיאבק למענו בכל כוחי, כמובן בידיעה שאני רק צינור של השם לעזור לאותו יהודי.

אני רק יכול להגיד לכם שהנס באמת קרה והצלחתי בעזרת הבורא לעזור לו.

לפעמים בחיים מגיעים לכל מיני מצבים של חוסר אונים, כל אחד בדברים שלו, ואנחנו מנסים ונאבקים ורואים לפעמים שאנחנו לא מצליחים – ואז במצב של החוסר אונים הזה אנחנו מבינים שאין לנו על מי להישען אלא על השם יתברך ואז אנחנו מגיעים למצב של תפילה נקייה כי אנחנו פונים ומתפללים להשם באותו הזמן במאת האחוזים, רק אליו יתברך, ובדרך כלל לאחר תפילות כאלו רואים ישועות.

כאשר אתה מבין שאין עוד מלבדו ושרק השם יתברך יכול לעזור לך ואתה מתפלל אליו אז האדם רואה ישועות גדולות.

פעם פגשתי יהודי אחד מתוק מצפון הארץ וכך הוא סיפר לי: "כסף רב שילמתי ליועצי נישואין שיעזרו לשמור על הבית שלי שלא יתפרק, החלפנו יועצי נישואין כמו גרביים. אבל שום דבר לא עזר אף טיפול לא עזר. היה זה לילה אחד, הייתי בתוך הרכב שלי – נסעתי סתם סיבובים בתוך העיר רק כדי לא לחזור הביתה, כבר לא יכולתי למריבות של השנים הרבות, פשוט לא רציתי לחזור הביתה. היו לי באותם רגעים מחשבות מאוד נוגות על החיים שלי ומה יהיה הסוף, מה, כך אני אחיה כל חיי?

החלטתי פתאום שאני נוסע למעיין עין כובס הסמוך לצפת כדי לטבול וקצת כדי להירגע. השעה הייתה כבר מאוחרת, נסעתי לשם וטבלתי במים הקפואים לא הייתה שם נפש חיה, ופתאום התחלתי לדבר להשם יתברך. אני זוכר שכך אמרתי להשם: 'זהו אבא שבשמיים אני הבנתי אני לא יכול שיהיה לי שלום בית אם אתה לא תביא לי שלום בית, הלכתי להרבה יועצי נישואין שילמתי הרבה כסף ושום דבר לא עזר, אני מבקש ממך תיתן לי אתה שלום בית אני לא יכול'. באותו זמן בכיתי כמו שלא בכיתי כל חיי כל השנים של הניסיונות והקשיים התנקזו באותו לילה.

בכיתי, צעקתי, התחננתי להשם שוב ושוב – אבא אני הבנתי אני לא יכול לעשות כלום אני צריך ממש את העזרה שלך.

אני יכול להגיד לך, סיפר לי אותו יהודי, שזה היה ממש נס אבל מאותו לילה משהו השתנה וזה רק הלך והשתפר מיום ליום.

הנס קרה רק כאשר הגעתי למצב שהבנתי שרק השם יכול לעזור לי, מובן שצריך לעשות השתדלות אבל בסופו של דבר השם עושה את הכול ואם הוא לא עוזר אז אין עזרה וישועה".

כמה כוחות כל אדם משקיע בשביל שתהיה לו זוגיות טובה, ילדים טובים בריאים וצדיקים, פרנסה בשפע, כמה אנרגיות כמה כוחות שאי אפשר לתאר את זה. אבל צריך להשקיע במקום הנכון להתפלל לפני בורא כל העולמות כולם שיהיה לך ילדים טובים וצדיקים שיהיה לך שלום בית.

פעם אמר לי אדם על המצב הכלכלי שלו ועל הזוגיות שלו שהם במצב לא טוב וכמה שהוא מנסה לשפר את המצב הוא לא יכול. אמרתי לו: "האמת, שאתה באמת לא יכול, רק השם יכול לעזור לך". שאלתי אותו: "תגיד לי כמה זמן ביום אתה משקיע בתפילה לבורא עולם שיעזור לך שתהיה לך זוגיות טובה ופרנסה ברווח?" הוא ענה לי: "בקושי אני מצליח לגמור את תפילת השחר במניין ואני ישר רץ לעבודה". אמרתי לו: "אתה חושב שבזה שאתה עובד יש לך כסף? לא, עניתי במקומו, יש לך כסף כי השם נותן לך כסף, לו הכסף ולו הזהב. תשתדל לפחות חמש דקות ביום להגיד מספר פסוקי תהילים ואחרי כן לבקש משהו בשפה שלך – אבא תעזור לי בעסק שלי, אבא תן לי פרנסה ברווח, אבא תן לי זוגיות טובה. תאמין לי, אמרתי לו, שחמש הדקות הללו יעזרו לך יותר מכל העשר שעות שאתה עובד קשה בעסק שלך".

ואכן אותו יהודי בעזרת הבורא שמע בקולי והוא החל להתפלל כל יום חמש דקות נוספות והוא ראה שינוי ענק בעסקים ובזוגיות שלו.

לפני מספר שנים הייתי צריך עזרה באיזה נושא מסוים, לצערי שכחתי באותם רגעים שאם יש קושי בחיים הכתובת שהכי יכולה לעזור זה רק בורא עולם ובמקום זה אמרתי לעצמי אתה הרי מקושר תוך שעה שעתיים אתה מסדר את הכול. ואני מנסה, מנסה אצל החבר הזה, אצל החבר ההוא, מפעיל קשרים פה, מפעיל קשרים שם, ופתאום אין כלום, אין חברים, לא הצלחתי לעזור לעצמי. ואז השם ברחמיו האיר לי – פתאום אמרתי לעצמי, מרדכי, יש בורא איך שכחת ממנו? תפנה אליו הוא בטוח יעזור לך! ואז פשוט לקחתי תהילים התפללתי מספר דקות וביקשתי מהשם שיעזור. אני יכול להגיד לכם שאחרי שהתפללתי יצאתי להתפלל תפילת מנחה כשגמרתי את התפילה פגשתי אדם שלא חשבתי בכלל שהוא יכול לעזור לי בסיפור הזה והוא עזר.

שנזכה תמיד לזכור שהכול מאת השם והכול רק ממנו ואף אדם בעולם לא יכול לעשות לכם לא טוב ולא רע רק השם יתברך. וכשהולכים עם השם יתברך ונותנים להשם לנהל את החיים שלנו ומבקשים ממנו שהוא יעזור כי אנחנו מבינים שרק הוא יכול לעזור, אז יש חיים נפלאים ומאושרים.

לתגובות: machon.rot@gmail.com

השארת תגובה