אשדוד: התחזה לעובד ביטוח לאומי והונה קשישים

המשטרה עצרה אתמול תושב המרכז בחשד שהונה קשישים וגנב מביתם רכוש תוך שהתחזה לעובד ביטוח לאומי – הבוקר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו

אזיקים
אזיקים

במהלך השבועות האחרונים התקבלו במשטרת ישראל מספר תלונות מקשישים תושבי אשדוד כי לביתם הגיע אדם בעל חזות מבוגרת דובר השפה הרוסית שהציג עצמו כנציג "ביטוח לאומי" וטען בפניהם כי הגיע על מנת לסייע להם להטיב את זכויותיהם.

באמתלות שונות קיבל לידיו את כרטיס האשראי של קרבנותיו אלו ואף דרש לקבל את הקוד הסודי של כרטיס זה. במקרים בהם התעורר חשדם של המתלוננים, עזב החשוד את הדירה במהרה לא לפני שנטל עמו רכוש השייך לדרי הבית. כמו כן, ממצאי החקירה הראשוניים העלו כי זה הספיק אף לבצע שימוש בכרטיסי האשראי בסכומים על סך מאות שקלים.

"מדובר בחקירה שנמצאת בראשיתה. החשוד ניצל את תמימות קרבנותיו הקשישים, מרביתם ככולם יוצאי חבר העמים, באמתלה כי הנו עובד גוף ממשלתי ובכוונתו לסייע בידם. מעשים אלו המיוחסים לחשוד למעשה פוגעים קשות בביטחונם האישי של אוכלוסייה מבוגרת ועל כן ביצענו פעולות מידיות, הן חקירתית והן מודיעינית, על מנת לאתר ולהביא את החשוד לחקירה במטרה למצות עמו את הדין", נמסר מהמשטרה.

כאמור, אתמול אותר החשוד תושב יבנה והוא נעצר והועבר לחקירה במשטרה שלאחריה נכלא. היום הוא יובא בפני בית המשפט שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו לטובת המשך החקירה ובמטרה לאתר במידה וישנם מתלוננים נוספים שנפלו קרבן למעשיו של החשוד.

השארת תגובה