תביעה: עברה כריתה שלא לצורך

תביעה: רופאי בית החולים פוריה כרתו לאישה חצוצרה שלא לצורך – לטענת האישה, עקב כך היא איבדה את יכולתה להרות באופן טבעי בשל איחור באבחון וניתוח מיותר

ניתוח
ניתוח

אישה צעירה, אם לילד, תובעת את בית החולים פוריה, משרד הבריאות ומדינת ישראל בטענה שרופאי בית החולים הפכו אותה לעקרה, בעקבות איחור באבחון וניתוח שעברה במהלך ההריון השני, שבעקבותיו היא איננה יכולה עוד ללדת.

באמצעות עורך הדין כרמי בוסתנאי, מומחה לרשלנות רפואית, הגישה האישה, בתחילת שנות ה-30 לחייה, אם לילד כבן 10, תביעה לתשלום פיצויים לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בה היא מגוללת את אשר התרחש לפני כשנתיים, כאשר הייתה בתחילת הריונה השני. לדבריה, היא הגיעה למיון נשים לאחר שמומחה ברפואת נשים הפנה אותה בשל חשד להריון מחוץ לרחם.

לטענת התביעה, למרות אשפוזה היא שוחררה לביתה באותו היום, ללא אבחנה ברורה ובלי כל טיפול", נטען בתביעה. כעבור ארבעה ימים היא חזרה למיון בביה"ח פוריה. הפעם כבר הושארה לאשפוז ואובחן הריון חוץ רחמי. לטענת התביעה, במקום להעניק לה טיפול נכון וסביר בהתאם למצבה, החליטו הרופאים לנתח אותה ולכרות את החצוצרה היחידה שהייתה לה, שכן בהיותה ילדה כבת 4, אובחן אצלה גידול שפיר בשחלה השמאלית והיא נכרתה בניתוח.

התביעה טוענת, כי הרופאים לא הציגו בפני האישה את האפשרויות לטיפול חלופי כלשהו לבד מניתוח ולא נתנו לה שום הסבר מדוע "נכפה עליה טיפול שכזה". לדברי עו"ד בוסתנאי, חלומה של האישה היה ללדת תינוק או תינוקת ולצרפם לחיק משפחתה, אבל הרשלנות הרפואית גדעה אפשרות זאת.

בחוות דעת של מומחה בגניקולוגיה ומיילדות, שצורפה לתביעה, נקבע כי לאשה נותרה נכות של 40% לצמיתות. לדברי המומחה, בפעם הראשונה שהגיעה האישה למיון נשים הרופאים היו חייבים להשאירה באשפוז ולא לשחרר אותה. לגבי הביקור השני במיון, קובע המומחה כי "הטיפול בתובעת לא הצריך כלל כריתה של החצוצרה, והכריתה בנסיבות המקרה לא מוסברת ולא ברורה בהסתמך על התיעוד הרפואי".

טענה נוספת היא ש"החוויה המטלטלת שעברה", הותירה את האישה במצב דכאוני ועם קושי משמעותי להשלים עם מצבה ועם שאירע לה ולהמשיך בחייה. את גובה הפיצויים משאירה התביעה בידי בית המשפט.

השארת תגובה