הופכים את מדינת ישראל לסדום ועמורה

אייכלר
אייכלר

במסגרת ההפיכה השלטונית נגד נבחרי הציבור, מכרסמים בסמכויות הדמוקרטיות ומעבירים אותן לידי דיקטטורים קטנים כמו פקידי ממשלה ועירייה שיש להם קביעות לנצח. כמו כן הדיקטטורים הגדולים כשופטים עליונים שממונים בשיטת חבר מביא חבר ממש כמו "החבר" בקרמלין בשנות העשרים.

והנה רגע לפני שמערכת הבחירות נפתחת בקול תרועה רמה, הודיעה המשטרה כי היא ממליצה להגיש כתב אישום נגד שלוחא דרבנן סגן השר הרב יעקב ליצמן. לגופו של עניין, אני בטוח כי בסופו של תהליך לא ייצא כלום מהמלצות המשטרה. גם חוקרי המשטרה עצמם אינם חושדים בו בקבלת שוחד. מדובר בתקדים של איסור סיוע לפניות ציבור, ובדיקה רצינית תעלה כי אך תוהו דיברו בו.

אך הבעיה האמיתית איננה המלצות המשטרה, גם לא העיתוי התמוה. אם משטרת ישראל חושבת שהציבור החרדי יימנע מהצבעה ליהדות התורה בגלל המלצות אלו, היא צריכה לבדוק עד כמה היא מכירה את התהליכים הבסיסיים במגזר החרדי. אותה משטרה שרק בתקופה האחרונה הוכיחה כמה היא אוהבת את הציבור החרדי בהפגנות ובאירועים שונים, אינה מסוגלת להרע למפלגה חרדית, ואם כבר ההיפך: "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ". הציבור אינו טיפש. הוא מבין את המלכודת שניסו להפיל אותו בה, והוא ינקום באמצעות עוד ועוד פתקים בקלפי.

למרות זאת קיימת כאן בעיה חמורה: המלצות המשטרה משרטטות רף חדש שבו איש ציבור לא יכול לסייע לציבור. הרוע של השלטון הופך את המושג של פניות ציבור למעשה לא חוקי. זו הפחדה ושיתוק הפעילות הציבורית למען החלשים והנצרכים הסובלים תחת ידי הבירוקרטיים בשלטון. עליהם אומר הכתוב "חכמים המה להרע ולהיטיב לא ידעו".

מדי יום אני וחבריי שלוחי הציבור מעבירים פניות ומבקשים סיוע מפקידי שלטון ושרים, כדי לסייע לאזרחים.  זה בדיוק מה שעשה הרב ליצמן ועל כך מאשימים אותו. הקהילה שאנחנו עוזרים לה היא כלל מדינת ישראל: ערבים יהודים אשכנזים וספרדים זקנים וצעירים. אך החרדים הם אוכלוסייה נרדפת על ידי פקידי השלטון. מדובר באנשים שנרדפים על ידי פקידי השלטון על עצם היותם חרדים, ועלינו לסייע להם.

השבוע נוצר תקדים חמור במדינה. כמו בסדום. גם שם היו חוקים אבל חוקים רעים ושופטים רעים. החוקים שלהם לא אפשרו לתת אוכל לעניים ואירוח אורחים. בדרך זו תהפוך מדינת ישראל לסדום ועמורה.

2 תגובות
  1. מאחר וידוע לכל מה היה סופם .עדיף היה להימנע מהשוואות כאלה .תפסו הנהגה ותנו דוגמה .אם תבואו כאלטרנטיבה לשלטון עם קבלות העם יבחר בערכים .

  2. סדום ועמורה זה כאשר מנהלת מוסד חרדי מנצלת בנות שהיא אמורה לחנך.
    סדום ועמורה זה הנזק הנוראי שנגרם להן
    לעזור לציבור? שיעזור לנקות את הרחוב החרדי מעבריינים שמנצלים ילדים!!!
    פניות הציבור? איזה ציבור? של העבריינים או של הקורבנות?
    נכון. הציבור החרדי ברובו ימשיך להצביע בעיינים עצומות למפלגות החרדיות, אבל אני מקוה מאד שיהיו כאלה שיתפכחו, שיבינו שאסור לנו לוותר על שלומם ובטחונם של ילדינו, ושמקומם של עבריינים והמסייעים להם, בכלא.

השארת תגובה