אחווה ימית: תוקם מרינה משותפת לבת ים וראשון לציון

אושרה תכנית המרינה החדשה, שתהיה בגבול המשותף בין שתי הערים ותכלול 250 מקומות עגינה, ספורט אתגרי וחינוך ימי

מרינה בת ים
מרינה בת ים

עיריית בת ים עבדה בחודשים האחרונים על תכנית מהפכנית שתביא לשינוי פני התיירות בעיר ורתמה את עיריית ראשון לציון לשיתוף פעולה חסר תקדים בין שתי רשויות מקומיות הנמצאות בשכנות. השבוע, התכנסה ועדת העורכים שאישרה את הקמת המרינה החדשה שתכלול 250 מקומות עגינה לכלי שיט, ספורט אתגרי ובית ספר לחינוך ימי שיפעל במעגנה.

בחודש דצמבר האחרון פרסמה המדינה תכנית להקמת מרינות נוספות לאורך חופי הים התיכון. זאת לאחר שתמ"א 13 (תכנית ארצית למעגנות בים התיכון) ביצעה סקירה לעשורים הבאים והציגה כי יש חוסר במעגנות בחופי המדינה וישראלים רבים בעלי כלי שיט עוגנים את הסירות במדינות מחוץ לישראל כמו קפריסין, טורקיה ויוון. לאור הנתון והביקוש הגדול המדינה החליטה להרחיב את מקומות העגינה בישראל לבנות מעגנות חדשות.

עיריית בת ים בהובלת ראש העיר צביקה ברוט החליטה לגייס למהלך את העיר השכנה, ראשון לציון, לה רצועת חוף סמוכה לשטח שהוקצה להקמת המרינה וראש העיר רז קינסטליך נתן את הסכמתו המיידית למהלך. בטיוטת ההסכם בין שתי העיריות הוחלט כי יוקם צוות היגוי בו יהיו חברים מהנדס עיריית בת ים ומהנדס עיריית ראשון לציון ונציגי ראשי הערים ומנהלי פרויקט מטעם כל עירייה. כמו כן, כל עירייה אחראית לטפל באישורים הנדרשים בתחום המוניציפלי שלה ושתי הרשויות יישאו יחד בהוצאה הכלכלית ובתכנון.

אלי יריב סגן ראש עיריית בת ים והממונה על פיתוח החוף אשר ייצג את העירייה בדיון מסר: "לראשונה מאז יצאנו לדרך קיבלה הוועדה החלטה היסטורית ברוב קולות להמליץ לוועדות התכנון הסטטוטוריות לקבל את התכנית להקמת מעגנה בבת ים. זאת בשורה גדולה לעיר בת ים, מרינה שתהיה מחולל גדול לפיתוח כלכלת העיר ומענה הולם לחינוך הימי. מדובר בשיתוף פעולה בין עיריית ראשון לציון לעיריית בת ים שמהווה נדבך חשוב בשיתוף פעולה בין רשויות לטובת הציבור".

השארת תגובה