מאות נשות אברכים השתתפו בכנס האומניות החרדיות של ארגון הג'וינט

ח"כ הרב יצחק פינדרוס: "נפעל לעגן בחקיקה את זכויות העובדות החרדיות"

הגאון רבי אליהו שלזינגר נושא דברים
הגאון רבי אליהו שלזינגר נושא דברים

מאות נשים חרדיות השתתפו באירוע יוצא דופן של כנס האומניות החרדיות ה-2 שנערך ביוזמת ובחסות ארגון הג'וינט. תחום האומנות היהודית האותנטית פורח במגזר החרדי. האירועים הללו הם במה ייחודית עבור הנשים החרדיות שעוסקות באומנות על טהרת הקודש לקבל חוויה מעצימה.

בפתח האירוע, נשא דברי ברכה וחיזוק הגאון רבי אליהו שלזינגר שליט"א רבה של שכונת גילה, אמר כי האומנות היהודית השורשית היא זכות גדולה. כבר במלאכת המשכן היו הנשים שותפות ביצירה של אומנות יהודית אותנטית. 'בזכות הנשים הצדקניות זכינו להקמת המשכן והעשייה שלכן היא המשך של מסורת היצירה של נשים יהודיות בכל הדורות'.

מר ראובן גורבט ראש תחום חרדים בג'וינט, דיבר על הזכות הגדולה לתמוך באמנות יהודית שורשית כפי שבאה לידי ביטוי ביצירות של הנשים החרדיות, ואמר כי הוא גאה לסייע בכך לפרנסתן של משפחות האברכים המתפרנסות מיצירות אמנות אלו. לדבריו בשנים האחרונות הג'וינט הרחיב את הפעילות שלו בקידומן של נשים חרדיות היוצאות לשוק העבודה כדי לפרנס את משפחותיהן, כדי שתוכלנה לפרנס בכבוד.

אורח הכבוד חבר הכנסת הרב יצחק פינדרוס, הודה להנהלת הג'וינט על הפעילות הברוכה שלהם למען הנשים החרדיות בשוק התעסוקה. 'בכוונתי לקדם בכנסת הבאה חקיקה מקיפה שתתן הגנה לזכויות הנשים החרדיות העובדות, הן הנשים שמועסקות כשכירות והן הנשים שעובדות כעצמאיות. נפלא לראות כי הנשים החרדיות מצליחות ליצור אומנות מקצועיות ואיכותיות הנטועה עמוק בעולם התורה'.

הגב' מיכל רוזנר מנכ"ל יוצרים סביבה, דיברה על אמנית חרדית בפעולה ועל כוח היצירה הייחודי שמשתקף ביצירות האומנות של הנשים החרדיות. הגב' ציפורה נוסבוים חוקרת תרבות ואומנות מסרה הרצאה על היכולת להתפרנס מאומנות.

הרב יצחק טרכטינגוט מנהל תוכניות חרדים אמר: 'אנחנו שמחים להיות לעזר לנשים החרדיות שעובדות לפרנסתם ומעמידות בתים של תורה. הג'וינט פועל כיום במגוון רחב של תכניות עזרה וסיוע שכולם נעשים בהכוונתם ובעצתם של גדולי ישראל".

מר ראובן גורבט והרב יצחק טרכטינגוט ומנהל התכנית בנצי שוורץ, הודו לחבר הכנסת הרב יצחק פינדרוס שכיבד את האירוע בנוכחותו ועל הירתמותו לסייע ולעזור לארגון הג'וינט בכל הנושאים.

המשתתפות באירוע הודו להנהלת ארגון הג'וינט על היוזמה שמעצימה מאוד את האומניות החרדיות, שפועלות באופן עצמאי בשוק תחרותי וקשה ואירועים אלו מסייעים להם לפרוץ קדימה ולהתפרנס בכבוד מעבודתכם בתחום האומנות.

השארת תגובה