שקד: "לא אהיה חותמת גומי במינוי היועהמ"ש לממשלה"

שרת המשפטים החדשה איילת שקד אומרת הבוקר כי "לא תהיה חותמת גומי" במינוי היועץ המשפטי לממשלה. בראיון ראשון בגל"צ לתוכנית "דקל-סגל" מאז מינויה לתפקיד הציגה שקד אג'נדה מרוככת מהרגיל

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין
היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין

"אני לא יכולה להיות חותמת גומי, כי זה תפקיד שאני מביאה לממשלה, אבל אני בטוחה שהועדה לכתשתקום תבחר נציגים ראויים והמועמד שאני אגיש לממשלה יהיה נציג ראוי, והמועמד שהממשלה תאשר, שכמובן צריך להיות מקובל על ראש הממשלה, יהיה נציג ראוי", אמרה שקד לגלי צה"ל.

בראיון ראשון מאז מינויה לתפקיד הציגה אג'נדה מרוככת מהרגיל. לדבריה, השלימה עם העובדה שלא תוכל לקדם את "פסקת ההתגברות", שתאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוקים שפסל בג"ץ, בשל התנגדות כחלון. "מה שכתוב בהסכם הקואליציוני כתוב בהסכם הקואליציוני. הוא הבהיר שהוא לא מוכן לתמוך בפסקת ההתבגרות, הבנתי, יש דברים אחרים שאפשר לעשות", סיפרה שקד. "כרגע, במצב הקואליציוני, זה בוודאי לא דבר שהוא אפשרי, זה לא דבר שאני אביא לועדת השרים לחקיקה בעוד שבועיים".

"אני לא מחפשת כותרות, אני מחפשת להשפיע באמת, ואני יודעת שיש עוד הרבה דברים אחרים שאפשר לעשות כרגע", הוסיפה שקד. לדבריה, היא אינה מסתירה את תפיסותיה בתחום המשפט: "אני חושבת שצריך לרסן את האקטיביזם השיפוטי ואת האקטיזיבם הייעוצי, אבל יחד עם זאת, ביום יום יש המון עבודה שוטפת. גם בקרב משפטנים ועורכי דין יש ציבור רחב שחושב שצריך לרסן אקטיבזם שיפוטי ואקטיביזם ייעוצי, זה דבר שבוודאי אדרש לו במהלך הקדנציה".

היא התייחסה גם לשביתת הפרקליטים שהגיעה לסיומה. "נכנסתי לסיטואציה שבה הפרקליטים היו בעיצומים קשים מזה כמה חודשים, והחלטתי לפתור את הסכסוך. ניסיתי לפשר בין הצדדים ולהביא לאיזשהו מתווה שכולם יוכלו לחיות איתו", אמרה, "זה היה מורכב אבל יש אנשים מאוד טובים במערכת, וברגע שהייתי קשובה לבעיות שהלם הם הבינו גם את כובד האחריות שיש על הכתפיים שלהם".

כניסתה של שקד למשרד לוותה בלא מעט ביקורות, לא רק מצד גורמים בשדה הפוליטי. עם זאת, לדבריה היא אינה חשה יחס קריר במשרד. "דווקא יש שיתוף פעולה מצויין מצד הפקידות הבכירה, העובדים, ההנהלה. אני מאוד שמחה להיות חלק מהמשרד הזה. זה משרד מרתק, מאוד חברתי, אפשר לעשות דברים מדהימים. אני עובדת בשיתוף פעולה מצויין עם נשיאת בית המשפט העליון, רק אתמול מינינו ביחד נשיא בית משפט לבית משפט השלום בירושלים", אמרה.

השארת תגובה