בהשקעת מיליארד: צומת הגבעה הצרפתית

החלו עבודות הביצוע של פרויקט צומת הגבעה הצרפתית, הכולל הפרדה מפלסית באמצעות מערך מנהרות באורך כולל של 3.5 ק"מ • משך העבודות: 4 שנים

רק צרפתית
רק צרפתית
עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

החלו עבודות הביצוע של פרויקט צומת הגבעה הצרפתית בירושלים. מדובר בפרויקט התחבורתי הגדול והמשמעותי ביותר המקודם בשנים האחרונות בצפון ירושלים. הפרויקט – בשיתוף עיריית ירושלים ומשרד התחבורה ומבוצע באמצעות חברת מוריה – כולל הפרדה מפלסית מתחת לשלושה צמתים ראשיים – צומת הגבעה הצרפתית, צומת הקברים וצומת 'קוקה קולה'.

ההפרדה המפלסית תתבצע באמצעות 4 מנהרות באורך כולל של 3.5 קילומטרים, 2 מנהרות דו-מסלוליות ממזרח למערב ובחזרה לכיוון מעלה אדומים, וצמד מנהרות נוסף חד-מסלוליות מכיוון רמות לפסגת זאב ונווה יעקב – ובחזרה. ההשקעה בפרויקט היא כמיליארד ₪ והעבודות צפויות להימשך 4 שנים.

צומת הגבעה הצרפתית הוא אחד הצמתים העמוסים ביותר בירושלים במרבית שעות היום, אליו מתנקזים מדי יום עשרות אלפי כלי רכב. הפרויקט צפוי להביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה בשכונות הצפוניות של ירושלים, יגדיל את הנגישות התחבורתית באזור, יפחית את עומסי התנועה במנהרת נעמי שמר, ויאפשר נסיעה רציפה מירושלים למעלה אדומים ולישובים הסמוכים לצפון ירושלים, ללא רמזורים בשני הכיוונים וחיבור מהיר לכביש 9.

מטרה מרכזית נוספת הינה שעם השלמת הפרויקט, תינתן עדיפות מלאה לרכבת הקלה העוברת בצומת הגבעה הצרפתית. בנוסף, יוקם חניון 'חנה וסע' בנחל צופים הסמוך לצומת ולתחנות הרכבת הקלה ובו כ-1,000 מקומות חנייה.

השלב הראשון של העבודות כולל את הרחבת צירי התנועה הסמוכים לצומת והכנת התשתיות הנדרשות לטובת ביצוע המנהרות שיחלו בשלב השני של העבודות.

מ"מ מנכ"ל מוריה, אינג' יואל אבן: "הפרויקט בצומת הגבעה הצרפתית יביא להפחתה משמעותית בעומסי התנועה בשכונות צפון העיר ויגדיל את הנגישות אליהן. נדבך חשוב נוסף של הפרויקט הינו שעם סיומו תינתן קדימות ועדיפות מלאה לרכבת הקלה העוברת בצומת. הפרויקט יכלול את מערך המנהרות התחבורתיות הארוך ביותר שנבנה עד כה בירושלים, באורך כולל של 3.5 ק"מ וזה בהחלט מהווה עבורנו אתגר ביצועי".

השארת תגובה