החילונים חזרו בהם: יש 'תרבות יהודית'

משרד החינוך: פורום ההורים החילוני חזר בו ומחק את העתירה נגד המקצוע תרבות יהודית ישראלית – הסיבה: אין עילה משפטית לבקשה

כיתה בבית ספר
כיתה בבית ספר

פורום ההורים החילוני מחק את עתירתו המשפטית שדרשה לבטל משנת הלימודים הקרובה (תש"ף) את מקצוע הלימוד "תרבות יהודית – ישראלית" ולהפסיק לאלתר את תכנית הלימודים שנכתבה עבורו במערכת החינוך הממלכתית. הפורום נסוג, לאחר ששופטי בג"צ הודיעו כי אינם רואים עילה משפטית לבקשה.

במהלך הדיון ציין השופט מני מזוז: "…נושא מסורת ישראל, תורת ישראל, המסורת היהודית, הוא חלק ממטרות החינוך הממלכתי בסעיף 2א'".

עוד הוא ציין:"…ברגע שאינכם מצביעים על משהו קונקרטי שלא חורג מן הסמכות, או לא יעלה על הדעת, זה נשאר סוג של דיון כללי ואני מתקשה לראות את העוגן המשפטי בו אנו יכולים לתלות התערבות". גם הנשיאה, השופטת אסתר חיות ציינה במהלך הדיון: "…לצערי, אדני לא מצליח להציג עילה משפטית להתערבות בית המשפט בתכניות הלימודים" וכן המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר: "…אנו סבורים שעל פני הדברים אין לכם עילה משפטית".

משרד החינוך בירך על ההחלטה וציין כי לתכנית הלימודים בתרבות יהודית ישראלית חשיבות ערכית רבה, שכן היא  נועדה לחזק ולהעמיק את הזהות היהודית ציונית ישראלית של תלמידי מערכתהחינוך הממלכתית ואת תחושת השייכות שלהם ומחויבותם לעמם, לארצם, למורשתם המשפחתית והקהילתית ולתרבותם. התכנית מייצרת שיח ערכי, קשוב וסובלני, תוך מתן מקום למגוון הדעות והזהויות שבחברה הישראלית.

השארת תגובה