טראומה מקצועית: מנכ"ל מד"א הגיע ל'סורוקה'

בכנס מקצועי שנערך בבית החולים סורוקה לקחו חלק סגל רפואי וסיעודי של בית החולים,חובשים פראמדיקים, עובדים ומתנדבים של מד"א . בין נושאי ההרצאות שהוצגו: חידושים ועדכונים בטיפול בטראומה, אירועים רבי נפגעים, פינוי תחת אש

כנס טראומה בסורוקה
כנס טראומה בסורוקה

אנשי צוות רפואי וסיעודי, חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום השתתפו בכנס מקצועי בנושא טראומה, שהתקיים בשבוע שעבר בסורוקה. בכנס הועברו הרצאות של ד"ר רפי סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א  ושל פרופ' גד שקד, מנהל מערך הטראומה בסורוקה, בנושא חידושים ומגמות עתידיות בתחום, הרצאות העשרה נוספות בנושאי טראומה הועברו ע"י גורמי רפואה מסורוקה, מד"א, וחיל הרפואה של צה"ל.

מטרת הכנס היא להעמיק את הידע של צוותים רפואיים במד"א ובית החולים בנושא טראומה, ללמוד מהידע והניסיון של שני הגופים, ולהעמיק את שיתוף הפעולה ביניהם.

בין מארגני הכנס:  פרופ' גד שקד, מנהל מערך הטראומה בסורוקה, תומר קפלן, פראמדיק מפקח של מרחב נגב במד"א וורה קניאזר, מתאמת הטראומה של סורוקה.

פרופ' ג'ילברט סבג, יו"ר החטיבה הכירורגית ואחראי על מערך הטראומה בסורוקה: " המרכז הרפואי סורוקה משרת כבית חולים-על כמיליון תושבים המתגוררים בשטח של כ־60% ממדינת ישראל. צוותי בית החולים מטפלים במעל ל – 3,000 מקרי טראומה בשנה.

צוות מערך החירום בסורוקה עוסק בהכנת בית החולים לקליטה ולטיפול בנפגעים על רקע טראומה בשגרה ובמלחמה, תוך המשך מתן טיפול רפואי נדרש לכלל האוכלוסיה הפונה לבית החולים.

המרכז הרפואי סורוקה מנוסה בטיפול באירועים רבי נפגעים וערוך בכל ימות השנה לתרחישים שונים.

הכנס המשותף עם מד"א שם דגש על המשכיות מהטיפול הראשוני בשטח, לחדר הטראומה ולחדרי הניתוח בבית החולים. אנו מייחסים חשיבות רבה לשיתוף הפעולה של צוותי בית החולים עם צוותי מד"א וצה"ל לאורך כל ימות השנה".

סמנכ"ל רפואה במד"א, ד"ר רפי סטרוגו: "לשיתוף הפעולה בין מגן דוד אדום, בתי החולים וגורמי הרפואה מצה"ל, יש חשיבות גדולה. מטרת העל היא לחשוב ביחד כיצד לשפר את המענה הרפואי למטופל הבא. אני מודה לבית החולים סורוקה על שיתוף הפעולה, ומקווה שנצליח לקיים כנסים מוצלחים כאלה גם בבתי חולים נוספים בארץ".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "עובדי מד"א ומתנדביו לומדים ומתפתחים כל העת, מתוך מטרה להעניק לנפגעים טיפול רפואי במקצועיות וביעילות המרבית, ולהציל חיים. אין ספק שכנסים מאין אלו תורמים רבות ליכולותיהם המקצועיות של הצוותים, ומחזקים את הקשר בין צוותי מד"א לבתי החולים שאליהם הם מפנים חולים ופצועים רבים. אני רוצה להודות להנהלת בית החולים על שיתוף הפעולה הטוב ועל הכנס המקצועי המעשיר".

השארת תגובה