70 מיליון חבילות מחו"ל

ועידת גו איקומרס 2019 מבית מידע כנסים, נערכה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל, תל אביב: דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "החברה תקים מחסנים לוגיסטיים במודיעין ברבעון הראשון של 2020. היקף ההשקעה במחסן הלוגיסטי החדש של דואר ישראל כ-25 מליון שקל עד 2020"

דני גולדשטיין. קרדיט דרור סיתהכל
דני גולדשטיין. קרדיט דרור סיתהכל

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "הגידול המואץ בשוק הסחר המקוון בשנים האחרונות מצריך הערכות שונה מצד חברות הלוגיסטיקה, המתמודדות עם אותם אתגרים בכל העולם. הדואר הוא השחקן המשמעותי ביותר בשרשרת האספקה, כאשר אתגרי הסחר המקוון פותחים בפניו מגוון הזדמנויות".

בישראל מוערך שוק הסחר מקוון בכ-13 מיליארד שקל ב-2018 וצפוי לגדול לכ-20 מיליארד שקל בשנת 2023;

בשנת 2019 צפויה חברת הדואר למסור כ-70 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל.
"שוק הסחר המקוון הפך למורכב ומאתגר בשנים האחרונות בעקבות הגידול המואץ בהזמנות. כל חברות הלוגיסטיקה מתמודדות עם אותם אתגרים, המצריכים הערכות שונה מבעבר", כך אמר היום, דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל בוועידת גו אי קומרס 2019. "הגידול בכמויות המשלוחים מצריך כיום יותר פתרונות הטסה, מעקב ובקרה הדוקים יותר אחרי משלוחים, קיצור זמני המסירה, ניצול מקסימלי של משאבי ההובלה, יצירת שרשרת ירוקה באמצעות חיסכון באנרגיה ומיחזור אריזות, ובראש ובראשונה מענה על דרישת הלקוחות לרמת שירות גבוהה ביותר. מגמות אלו מחייבות יצירת ערך חדש ללקוחות, וסל פתרונות מותאם לצד התמקצעות ייחודית, הקמת תשתיות מבוססות ויכולת לעמוד בקצב השוק. הדואר הוא השחקן המשמעותי ביותר בשרשרת האספקה, כאשר אתגרים אלה פותחים בפניו מגוון הזדמנויות".

על פי נתוני אתר statista.com ב שנת 2018 הוציא הציבור הישראלי כ-13 מיליארד שקל בהזמנות מחו"ל, כאשר צפוי גידול של כ- 50% בהיקפים עד שנת 2023. לדברי גולדשטיין, ההיקפים גדלים ואיתם משקל הפריטים. הביטחון שהחבילה תגיע מהר ובזמן למקום בו הלקוח בחר, מייצר הזמנות, וכיום הלקוחות מזמינים מוצרים גדולים ויקרים יותר מבעבר, באמצעות המובייל ודרך אפליקציות ורשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם.

גולדשטיין ציין כי "דואר ישראל הוא הגוף הלוגיסטי הגדול בארץ, המציע פרישה ארצית של כ-1,300 נקודות מסירת חבילות ברחבי הארץ, כאשר 90% מהיקף היבוא האישי עובר דרכנו. אנו השחקן המשמעותי ביותר בשרשרת הלוגיסטית ובהורדת יוקר המחיה בישראל".

בשנת 2018 חברת דואר ישראל מיינה ומסרה 65 מיליון חבילות וצפויה למסור כ-70 מיליון חבילות עד סוף 2019. כדי להיערך לגידול בחבילות, החברה השקיעה למעלה מ-100 מיליון שקל בהקמת מרכז הסחר המקוון במודיעין, בפיתוח אמצעים טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם למיון, שינוע ומסירת החבילות. לדואר ישראל מערך לוגיסטי אדיר לרבות צי רכב הפוקד מדי יום כל ישוב בארץ וכן תשתית מחשוב מתקדמת שערוכה להיקפי הסחר בסטנדרטים בינלאומיים כחלק מההערכות לגידול בסחר המקוון, חברת דואר ישראל משלימה את המעבר לקריה – המתפרשת על שטח של 50 דונם אשר תפתח במלואה בתחילת שנת 2020.

"הסינרגיה הרוחבית בעולמות הקמעונאות, הפיננסיים, הסחר והשליחים, ההתמחות הגלובלית הבנת צרכי הלקוח, פרישת הסניפים, החיבור למכס, וההגעה לכל בית הופכים את דואר ישראל לפלטפורמה הטובה ביותר בתחום הסחר" אמר גולדשטיין.

עוד ציין גולדשטיין כי החברה נערכת למתן ניהול מלא של שרשרת האספקה ללקוחות SMB ותקים פתרון אחסון מתקדם עבור לקוחות עסקיים קטנים ובינוניים במהלך שנת 2020, בדומה לענקיות הלוגיסטיקה בעולם. מדובר במהפכה שירותית שתציע מתן פתרונות משלב האיסוף מדלת אל דלת, איחסון במחסן לוגיסטי מתקדם, ליקוט אריזה ומשלוח לאלפי יעדים בארץ ובעולם , לרבות סגירת המעגל הכספי.

  • 84% מהחבילות שהוזמנו שקלו מתחת ל-2 ק"ג אך רק 46% מהמשלוחים התאימו למסירה בתיבות המכתבים בבתים.
  • על פי סקר של ארגון הדואר העולמי ((IPC, אשר פורסם בנובמבר 2018 ונערך בקרב 33,000 נשאלים ב-41 מדינות, עולה תמונת רוחב מעניינת לגבי הרגלי הצריכה של הקונים ברשת בעולם:
  • 46% מהמשלוחים נמסרו באמצעות דוורים בתיבות המכתבים בבתים ו-54% נמסרו באמצעות שליחים מדלת לדלת ודרך מרכזי מסירה.
  • עלי אקספרס, eBay, אמזון וwish- האתרים הפופולריים להזמנות גם בעולם
  • עוד עולה מהסקר כי ברחבי העולם עיקר הקניות (63%) מתבצעות מהאתרים עלי אקספרס, eBay אמזון ו-.wish עוד עולה מהסקר כי 38% מהחבילות בעולם נרכשות בסין. מספר לא מבוטל של צרכנים (70%) מבקשים לדעת את עלויות המשלוח מראש, כאשר 62% מפתרונות השילוח הם בחינם.
  • 8% החזירו מוצרים חזרה לשולח -88% מההחזרות הוחזרו דרך הדואר.

מינהלי דואר ברחבי העולם, הינם על פי הסקר הגורם המרכזי החשוב והעיקרי בסחר הבינלאומי, כאשר 70% מהמשלוחים נשלחו באמצעות חברות הדואר בעולם. בנוסף 8% מהלקוחות החזירו מוצרים כאשר מתוכם 88% נשלחו חזרה באמצעות הדואר.

תגובה אחת
  1. בסוף התהליך החברה בהפסדים ,גדולים היא לא מרוויחה כבר שנים ,לאחר דוח וועדת רייך המדינה נתנה להם 450 מיליון שקל לכסות גירעונות -חברה הייתה על סף פשיטת רגל .
    מהר מאוד זה גם יגיע לכיסו של הצרכן /האזרח
    באם לא יתקיים ארגון מחדש של הדואר הכתבות האלו ישארו בתור פרסומות חלשות מאוד.

השארת תגובה