ברשת הגנים: בן 6 הפך נכה

תביעה נגד רשת גני ילדים במגזר החרדי: ילד בן 6 נפצע פעמיים בידו בגן ובקייטנה, בגלל רשלנות של הגננות שהותירה אותו עם נכות לצמיתות

עוה"ד כרמי בוסתנאי, צילום ניתן כהן
עוה"ד כרמי בוסתנאי, צילום ניתן כהן

ביש מזל או חוסר  תשומת לב של מי שהיו מופקדים על שלומו? הוריו של ילד בן 6 טוענים, כי נפצע באותה היד פעמיים בתוך ארבעה חודשים, מאחר שלא השגיחו עליו כראוי הגננות ומדריכי הקייטנה.

בתביעה שהגישו הוריו של הילד לבית משפט השלום בת"א, באמצעות עוה"ד כרמי בוסתנאי נגד רשת גני ילדים במגזר החרדי, עיריית אור יהודה ומשרד החינוך, נטען כי הגננות והמדריכים שהיו אמורים לשמור על הילד מפני פגיעה, לא מילאו אחר חובתם.

התאונה הראשונה אירעה בחודש מרץ 2017 כאשר הילד, אז בן 6, וחבריו  לגן הילדים, הועברו לפתע לגן סמוך, ללא אישור וידיעת הוריהם, ונוצר מצב שבו שהו בגן בו בזמן שתי כיתות גן מבלי שהיו די גננות להשגיח עליהם.

הילד טיפס על מתקן גלישה שהיה בחצר הגן אליו הועבר (מתקן שלא הכיר קודם לכן), אחז במוט לירידה ואז נתקף פחד לרדת. כאשר לא נותר בו כוח, הוא נפל על הקרקע בחוזקה ונפגע בידו הימנית באופן קשה. התביעה שצירפה צילום של המתקן, מציינת את גובהו הרב של המוט והיעדר משטח נחיתה מתאים. הילד פונה לבית החולים שניידר עבר באופן דחוף ניתוח בהרדמה כללית וידו הימנית קובעה בגבס למשך כחודשיים.

לא עברו אלא כארבע חודשים ושוב היה הילד מעורב בתאונה, הפעם זה היה בקייטנת הכנה לכתה א', שנערכה בשטח בית ספר. לידו שיחקו כמה ילדים גדולים ממנו בכדורגל. "לפתע נבעט כדור לעברו בחוזקה והילד, אשר ניסה להגן על פניו מפני הכדור באמצעות ידיו, נחבל בעוצמה מהכדור שפגע בידו הימנית" .

הפעם הוא פונה לבית החולים 'שיבא תל השומר'. עבר שני ניתוחים בידו , קיבוע פנימי על ידי מסמר וידו  קובעה שוב בגבס. לדברי התביעה, התאונה אירעה עקב קיומה של קייטנה לילדים שגילם כפול מגילו של הילד שנפגע "ללא הפרדה, אי פיקוח ואי השגחה מספקת של המדריכים על תלמידי הקייטנה".

בחוות דעת של אורתופד מומחה שצורפה לתביעה נקבע, כי נותרה לילד נכות משוקללת בשיעור 27.1% לצמיתות. התביעה משאירה לבית המשפט לקבוע את גובה הפיצוי שיינתן לילד.

השארת תגובה