פייסבוק נקנסה ב5 מיליארד דולר

הקנס הגדול בהיסטוריה: בעקבות הפרת הפרטיות בפרשת קיימברידג' אנליטיקה, בה דלפו פרטיהם של אלפי משתמשים ברשת, נקנסה היום פייסבוק ע"י נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב בסך 5 מיליארד דולר

מארק צוקרברג (צילום: פליקר, Brian Solis)
מארק צוקרברג (צילום: פליקר, Brian Solis)

במסגרת הסכם פשרה בין נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב לבין חברת פייסבוק, הוסכם כי יוטל על פייסבוק קנס בסך 5 מיליארד דולר, זאת בעקבות הפרת פרטיותם של אלפי משתמשים ברשת שנחשפה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה.

עוד הוסכם במסגרת ההסכם כי פייסבוק תקים ועדת פרטיות עצמאית בדירקטוריון שלה, שתיקח ממנכ"ל החברה מארק צוקרברג חלק מהשליטה שלו לגבי ההחלטות הנוגעות לפרטיות המשתמשים. חבריה ימונו ע"י ועדה עצמאית נוספת, וניתן יהיה לפטר אותם רק באמצעות הצבעה של שני שליש מבעלי זכות ההצבעה בפייסבוק – מה שימנע מצוקרברג לשלוט בהצבעה באמצעות הכוח שבו הוא מחזיק באמצעות מניותיו. ההכרזה על ההסכם ועל הקנס מאשרת דיווחים קודמים בנושא בחודש האחרון.

על צוקרברג תוטל גם אחריות אישית להבטיח שהחברה תעמוד בתנאי ההסכם. הוא ובכירים נוספים יצטרכו להתחייב בכל רבעון בפני ה-FTC שהחברה עומדת בתנאים, ויהיו אחראים באופן אישי להצהיר דברי אמת, או להתמודד עם האפשרות שיוטלו עליהם עונשים פליליים ואזרחיים.

כזכור, פרשת "קיימברידג' אנליטיקה נחשפה במרץ 2018, כאשר דווח כי פרטים מחשבונות הפייסבוק של כ-87 מיליון משתמשים הודלפו ושימשו את חברת ניתוח הנתונים ביצירת פרופילים אישיים ובהשפעה על תוצאות הבחירות בארה"ב.

השארת תגובה