הפרויקט התחבורתי המרכזי בצפון ירושלים יצא לדרך

החלו עבודות הביצוע של פרויקט צומת הגבעה הצרפתית בירושלים הפרויקט כולל הפרדה מפלסית באמצעות מערך מנהרות באורך כולל של 3.5 ק"מ ההשקעה בפרויקט כמיליארד ₪ • משך העבודות 4 שנים

הדמיה להפרדה המפלסית - קרדיט מורדגן - באדיבות חברת מוריה (1)
הדמיה להפרדה המפלסית - קרדיט מורדגן - באדיבות חברת מוריה (1)
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

מטרות הפרויקט:
• הקלה משמעותית בעומסי התנועה בשכונות צפון ירושלים
• הגדלת הנגישות התחבורתית לצפון העיר
• מתן עדיפות מלאה לרכבת הקלה העוברת בצומת הגבעה הצרפתית
• הקמת חניון 'חנה וסע' עם 1,000 מקומות חנייה לנוסעי הרכבת
• הפחתת עומסי התנועה במנהרת נעמי שמר
• נסיעה רציפה מירושלים למעלה אדומים ללא רמזורים בשני הכיוונים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "פרויקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית הינו פרויקט תחבורתי אסטרטגי, בעל חשיבות רבה המהווה בשורה של ממש עבור תושבי שכונות צפון ירושלים. העיר ירושלים

נמצאת בעיצומה של תנופת פיתוח אדירה של תשתיות תחבורתיות, המקודמת על ידי עיריית ירושלים ומשרד התחבורה בכל רחבי העיר, תוך היקפי ביצוע חסרי תקדים ובהשקעות של מיליארדי שקלים לטובת תושבי ירושלים".

החלו עבודות הביצוע של פרויקט צומת הגבעה הצרפתית בירושלים. מדובר בפרויקט התחבורתי הגדול והמשמעותי ביותר המקודם בשנים האחרונות בצפון ירושלים. הפרויקט אשר נעשה בשיתוף עיריית ירושלים ומשרד התחבורה ומבוצע באמצעות חברת מוריה, כולל הפרדה מפלסית מתחת לשלושה צמתים ראשיים – צומת הגבעה הצרפתית, צומת הקברים וצומת 'קוקה קולה'. ההפרדה המפלסית תתבצע באמצעות 4 מנהרות באורך כולל של 3.5 קילומטרים, 2 מנהרות דו-מסלוליות ממזרח למערב ובחזרה לכיוון מעלה אדומים, וצמד מנהרות נוסף חד-מסלוליות מכיוון רמות לפסגת זאב ונווה יעקב – ובחזרה.

ההשקעה בפרויקט היא כמיליארד ₪ והעבודות צפויות להימשך 4 שנים.

צומת הגבעה הצרפתית הוא אחד הצמתים העמוסים ביותר בירושלים במרבית שעות היום, אליו מתנקזים מדי יום עשרות אלפי כלי רכב.

פרויקט הגבעה הצרפתית, המהווה חלק ממערך כולל של מספר פרוייקטי תחבורה המקודמים בירושלים, מהווה בשורה אמתית לשכונות צפון העיר. הפרויקט יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה בשכונות הצפוניות של ירושלים, יגדיל את הנגישות התחבורתית באזור, יפחית את עומסי התנועה במנהרת נעמי שמר, ויאפשר נסיעה רציפה מירושלים למעלה אדומים ולישובים הסמוכים לצפון ירושלים, ללא רמזורים בשני הכיוונים וחיבור מהיר לכביש 9.

מטרה מרכזית נוספת הינה שעם השלמת הפרויקט, תינתן עדיפות מלאה לרכבת הקלה העוברת בצומת הגבעה הצרפתית, זאת כחלק מקידום ושדרוג מערך התחבורה הציבורית בצפון העיר. בנוסף, יוקם חניון 'חנה וסע' בנחל צופים הסמוך לצומת ולתחנות הרכבת הקלה ובו כ-1,000 מקומות חנייה שיעמדו לרשות הנוסעים.

השלב הראשון של העבודות כולל את הרחבת צירי התנועה הסמוכים לצומת והכנת התשתיות הנדרשות לטובת ביצוע המנהרות שיחלו בשלב השני של העבודות.

מ"מ מנכ"ל מוריה, אינג' יואל אבן: "הפרויקט בצומת הגבעה הצרפתית יביא להפחתה משמעותית בעומסי התנועה בשכונות צפון העיר ויגדיל את הנגישות אליהן. נדבך חשוב נוסף של הפרויקט הינו שעם סיומו תינתן קדימות ועדיפות מלאה לרכבת הקלה העוברת בצומת. הפרויקט יכלול את מערך המנהרות התחבורתיות הארוך ביותר שנבנה עד כה בירושלים, באורך כולל של 3.5 ק"מ וזה בהחלט מהווה עבורנו אתגר ביצועי . למרות מורכבותו, חברת מוריה תביא להשלמת הפרויקט תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש".

השארת תגובה