ההדחה של אמי פלמור צפויה לסייע בתיק המשפטי של נתניהו

מנכלית משרד המשפטים המודחת הייתה אמורה להיות חברה בוועדה למינוי פרקליט המדינה הבא, הדחתה פותחת פתח לשינוי בזהות הפרקליט הבא

אמיר אוחנה עם נתניהו
אמיר אוחנה עם נתניהו

על פי פרסום בחדשות כאן, היועץ המשפטי לממשלה אישר את פרישתה של אמי פלמור, למרות שמדובר בממשלת מעבר, היות שתקופת כהונת הממשלה מדובר בכהונה ארוכה יחסית לממשלת מעבר. והסיבה השנייה שלא מדובר בהדחה אלא בפרישה.

נשאלת השאלה, האם ההדחה של אמי פלמור נועדה לסייע בתיק המשפטי של נתניהו, היות שמנכ"ל משרד המשפטים הוא חבר בוועדה לבחירת פרקליט המדינה הבא, מה שצפוי להשפיע על זהות הפרקליט שייבחר, אולי כזה שיהיה נוח יותר לבנימין נתניהו בתיקיו המשפטיים המתנהלים כעת.

בפוסט ששיתף אמש יאיר נתניהו, הוא הציג את פלמור כשמאלנית כזו שהייתה עוזרת לשעבר של זהבה גלאון, ומונתה למנכ"לית ע"י ציפי לבני. רבים שיערו כי להדחתה יש קשר לכך, אולם מתברר כי כבר קודם לכן עסק אוחנה באיתור מועמדים לתפקיד.

אמיר ואחנה הגיב אמש לפרסומים בנושא: "הנוהג המקובל הוא ששר ממנה מנכ"ל. זו משרת אמון – ההיפך הוא החריג. כך נראית משילות. בשבועות האחרונים שוחחתי עם אמי פלמור באשר לסיום תפקידה בהן הביעה נכונות והסכמה לסיום התפקיד. אין שחר לכל הספקולציות הפרועות בנוגע להחלטה, שהתקבלה על ידי, ועל ידי בלבד."

יצוין כי בעבר קידם אוחנה את החקיקה כי עוזרים משפטיים ימונו במשרות אמון ע"י השרים ולא יהוו מינויים מקצועיים כפי שהיה עד עתה, מדיניות שעולה בקנה אחד עם תגובתו.

השארת תגובה