מחלום למציאות

כאשר אני חולם אני יוצא ממרחב אחד למרחב אחר לא תמיד ידוע אבל יציאה זו הינה תמיד מילוט מהמציאות המדידה למציאות אחרת, חשוב לציין שאינה מדידה

האדמור מסתרי חיים בהדלקת נר חנוכה (11)
האדמור מסתרי חיים בהדלקת נר חנוכה (11)

החלום הינו אמצעי אנושי לחבר את האדם למידע חוץ גופני, הוי אומר שכאשר אני חולם אני יוצא ממרחב אחד למרחב אחר לא תמיד ידוע אבל יציאה זו הינה תמיד מילוט מהמציאות המדידה למציאות אחרת, חשוב לציין שאינה מדידה.

האם תופעה זו מוזכרת בחז"ל? אחד הדברים האסורים לעשות לילד ולכל אדם זה להעיר אותו פתאום משנתו, משום שבמצב כזה הוא עלול למצוא את עצמו בין שני עולמות. מצב כזה נקרא חולי נפש משום שאותו ילד או אדם לא יודע בוודאות היכן הוא נמצא, לכן התקשורת שלו עם הסובבים אותו תהיה שגויה, למשל הילד נבהל מצורת היקיצה ובחלום שלו רודפים אחריו אנשים מפחידים בתוך יער ופתאום הוא פוקח את עיניו מה התמונה שהוא רואה?

הילד רואה בכוח המדמה שבראשו יער ואנשים רודפים אחריו ולכן כתוב בהלכה שיש לקרוא למי שישן בשמו עד שיתעורר לעולם שלנו ולא חלילה בחלום.

תופעה דומה מאוד קורית עם ילדים קטנים שכועסים עליהם או שהם מפחדים ממישהו. הם מכסים את העניים ובאותו רגע ממש בדמיונם הם העלימו את המציאות וכעת הם במציאות אחרת, והמבוגרים משתעשעים על חשבון אותו פחד נוראי.

השאלה היא האם האדם חי מציאות או חלום? התשובה ארוכה ורחבה מני ים. אלפי ספרים נכתבו בנושא אפילו ניסיונות נעשו תחת מצלמות וידאו והתשובה אחת היא. האדם אכן עובר ממדים תודעתיים בצורה רצונית ולא רצונית. יתרה מזאת תורת הנפש ורפואת האור מלמדים אותנו כיצד להעביר את האדם ממימד למשנהו. לדוגמה אדם מגיע לטיפול והוא סובל מבעיה בעיניים, אחרי שיחה מתגלה שהוא מעניש את עצמו שנים על ראיה טורדנית שראה. אותו מראה חוזר על עצמו בצורה כפייתית שאינה מרפא וככל שהזמן עובר הענישה מתחזקת, עד שאותו אדם מגיע לעיוורון ממש בגופו. כל הבדיקות הרפואיות לא מוצאות סיבה לעיוורון ולכן הטיפולים הם ניסיוניים בלבד. אבל אל לנו לשכוח שהעיניים רגישות ביותר ולכן כל התערבות יכולה להזיק. מה עשיתי בטיפול? באמצעות שיחה רגילה אפשרתי לאותו אדם לחזור לאותם מראות טורדניים, להירגע לאפשר ולעשות תהליך יציאה כמו יקיצה מחלום ולא חלילה וחס בפרעות או בפתאומיות, לאט לאט כמובן שחייבים אדם מקצועי לעשות תהליכים מאין אלו, אותו אדם התעורר למציאות חדשה עבורו ועכשווית עבורנו והנה חלפה לה הבעיה כלא היתה.

מקרה בודד זה אינו אב טיפוס למקרים רבים דומים בהם ילד צעיר נכנס לפתע לחלום ולא מצליח לצאת ממנו. אחת הדוגמאות הנפוצות הינה הכרזה של ילדים שכל הזמן צועקים עליהם או כועסים עליהם ובאמת במציאות הסביבה שלהם שקטה ונינוחה ובאמת נוצרת בעיה למי שבוחן את מצבו הנפשי של הילד האם באמת צריך להעביר אותו מסביבתו לסביבה תומכת מקצועית או שמא בכח המדמה הילד כעת נמצא בסביבה רועשת כועסת וכדומה.

פעמים רבות ראיתי ושמעתי מקרים בהם השיפוט של סביבת הילד הייתה שגויה והילד עצמו והסביבה נענשו על חלום רע שבו הוא בעצם נתקע.

לתופעה זו פתרונות רבים ומגוונים אך תרם נחפש פתרון לבעיה עדיף לא להיכנס אליה וזאת כיצד נעשה?

כל הורה מחנך או בעל מעמד שיש לו השפעה על ציבור חייב להכיר את התופעה בכדי שלא יפול במלכודת שלה. בני אדם שאוהבים לברוח לדמיונות שלהם ושם במימד אחר לקבוע את חוקי המשחק אחר כך הם משחקים בעולם האמיתי כמו בחוקי העולם הדמיוני ואז נולדת הבעיה.

מתפקידנו ליצור קשר עם אנשינו משפחתנו תלמידנו בחמשת החושים ולוודא ע"י תשאול האם הם כאן ועכשיו מחוברים או לא. אם אנו מזהים שהם לא מחוברים חבל להמשיך את הקשר היות והוא נקלט בממדים לא מציאותיים.

אחד המשפטים שמחברים בני אדם לאותו מגרש משחקים הוא: "שנינו על לוח דמקה (קוביות שחור לבן) רק שאחד משחק בדמקה והשני שחמט".

תודה על התגובות המחכימות, ננסה לפתוח נושא זה לפי תגובותיכם בלי נדר.

בברכה סתרי חיים
07-33-38-38-48

השארת תגובה