מתיחת פנים נוספת למרכז העיר ירושלים

עיריית ירושלים מקדמת תכנית להתחדשות עירונית ברחוב יפו 45-47 במרכז העיר

הדמיה למתחם יפו 45-47 - קרדיט לאדריכל מתי רוזנשטיין
הדמיה למתחם יפו 45-47 - קרדיט לאדריכל מתי רוזנשטיין

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מרכז העיר ירושלים משנה את פניו ומתחדש, תוך שמירה על חדש וישן והשילוב ביניהם.

ירושלים מתפתחת וגדלה ומושכת אליה פרויקטים ייחודיים. נמשך לקדם ולפתח את ירושלים לטובת תושביה".

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים החליטה בשבע שעבר, על קידום תוכנית משמעותית ברח' יפו 45-47 במרכז העיר (תוכנית מספר 689760).

הוועדה המקומית ממליצה לוועדה המחוזית להפקיד תוכנית התחדשות עירונית ייחודית בצמידות לתחנת הרכבת הקלה "יפו מרכז". מדובר במתחם בן כ- 3.5 דונם במרכז העיר, הכולל בתוכו אוסף מבנים מתקופות שונות.

במסגרת התוכנית אושרו תוספות בינוי משמעותיות של כ- 25 אלף מטר לשימושים מעורבים בגובה 8 ו- 10 קומות לשימושי מסחר, תעסוקה, מלונאות ומגורים. התכנית כוללת שטחי מסחר משמעותיים מאוד ותאפשר כניסת חנויות גדולות ואיכותיות למרקם המסחרי של מרכז העיר, המאופיין ברובו בחנויות קטנות. יש לציין כי שטח התעסוקה יעמוד על כ- 10,000 מטר, שטח המסחר יעמוד על כ- 5,000 מטר, שטח המלונאות יעמוד על כ- 5,0000 מטר, שטח המגורים יעמוד על כ- 3,000 מטר התכנית קובעת לשימור מבנים ההיסטוריים ומוסיפה שטחים עבור צרכי ציבור כמו שלוחת מתנ"ס, שירותים ציבוריים ועוד.

המתחם בראשיתו הוקם בסוף המאה ה-19 על-ידי משפחת מוסיוף הבוכרית, ובהמשך התפתח יחד עם שאר מרכז העיר בתקופה המנדטורית. בשל הרגישות ההיסטורית והשימורית, ובהתאם להחלטות וועדת השימור העירונית, הוחלט כי במסגרת התוכנית יש לשמר חלקים משמעותיים מהמתחם הכוללים: מבנה מסחר עם קמרונות, מבנה בית כנסת הפעיל למעלה מ-100 שנה, מבנה בית משפחת מוסיוף, חזיתות מבנה מנדטורי ו- 2 חצרות ירושלמיות אוטנטיות עם ריצוף, בור מים, עצים ומבנים מקוריים מהתקופה העות'מאנית.

מדובר בפרויקט שיהווה מנוף צמיחה עירוני, כלכלי, אדריכלי ותיירותי למרכז העיר ירושלים, תוך שמירה על הערכים ההיסטוריים והתרבותיים שלה.

השארת תגובה