מסע הגר"ש מחפוד לחיזוק הכשרות במוסקבה ובפולין

גאב"ד יורה דעה הגר"ש מחפוד שליט"א, יצא מלווה בבנו הרה"ג בניהו מחפוד למסע חיזוק ולביקור במשחטות היהודיות במוסקבה ובפולין

הרב מחפוד
הרב מחפוד

הגאון הגדול רבי שלמה מחפוד שליט"א, גאב"ד יורה דעה, קיים מסע חיזוק בקהילות היהודיות במוסקבה ובפולין לחיזוק חומות הכשרות. לביקור נלווה גם בנו, ויד ימינו במלאכת השחיטה, הרה"ג בניהו מחפוד שליט"א, אשר במשך שנים ארוכות נמסך ע"י אביו וממשיך בדרכו, וכן צוות מפקחים מטעם בד"צ 'יורה דעה'.

הביקור שנמשך עשרה ימים החל במוסקבה, שם הגיע הגר"ש שליט"א לבקשת רבני הקהילות האחראים על שתי המשחטות המפוקחות על ידי הקהילה היהודית, כדי לעמוד מקרוב אחר הידורי הכשרות ושחיטת הבקר והעופות.

הביקור במוסקבה נמשך ארבעה ימים וכלל מלבד ביקור במשחטות ובדיקת כל הליכי השחיטה, החל מבדיקת הסכינים ועד לסיום מלאכת השחיטה, גם מסירת שיעורים מיוחדים בענייני שחיטה לחברי הקהילה היהודית ולרבני הקהילות.

לאחר מכן המשיך הגר"ש מחפוד לפולין, שם שהו במהלך השבת בקרקוב והתפללו בבתי הכנסת בעיר. במהלך הימים שלאחר מכן, הגיע הגר"ש מידי יום, אל משחטת סוקולוב בעיירה טרנוב שבפולין הנמצאת בכל ימות השנה תחת השגחת הגר"ש מחפוד, כאשר בנו הרה"ג בניהו מחפוד שליט"א, מפקח באופן צמוד אחר כל הסדרי השחיטה במקום.

הגר"ש שליט"א הביע את התפעלותו מרמת הידורי הכשרות המחמירים הקיימים במשחטה והביע את שמחתו שבנו, הרה"ג בניהו ממשיך במסורת של שחיטה ברמה המהודרת על מנת שבני התורה יוכלו להמשיך לאכול בשר ועופות בכשרות מהודר ללא כל חשש.

בקרב חברי המשלחת ציינו כי אין זו הפעם הראשונה שהגר"ש מגיע לביקור במשחטה הנמצאת תחת פיקוחו בכל ימות השנה ומעת לעת הגר"ש מגיע לביקורי פתע בזמני השחיטה ללא כל הודעה מוקדמת.

בכל ימי הביקור, הגיעו רבני הקהילות על מנת לשמוע ולהתייעץ עם הגר"ש שליט"א הנחשב לבר סמכא מובהק בכל ענייני השחיטה, אשר גדולי ישראל מכל החוגים והעדות סומכים עליו את ידיהם מזה עשרות בשנים.

השארת תגובה