יוצאים לדרך: הפתרונות למצוקת התחבורה של תושבי הר נוף

הפתרונות למצוקת התחבורה בהר נוף – יוצאים לדרך בעלות של למעלה מ-30 מיליון ₪ • ראוכברגר, שטרם חתם על ההיתרים לעבודות הרכבת הקלה: "לא אחתום על ההיתרים עד שאראה שכל הפתרונות מבוצעים ומתקדמים בשטח"

פתרונות הר נוף
פתרונות הר נוף

בהובלתו של מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק תכנון ובניה, אליעזר ראוכברגר, יזורזו שורת הפתרונות להקלה על מצוקת התחבורה של תושבי הר נוף, בעלות של למעלה מ-30 מיליון שקל. במקביל, ראוכברגר נמנע כבר במשך למעלה מחודשיים מלחתום על ההיתרים לביצוע העבודות עבור הרכבת הקלה ברחוב כנפי נשרים, לדבריו "עד שכל שלל הפתרונות יבוצעו ויתקדמו בשטח".

כזכור, היציאה והכניסה לשכונת הר נוף דרך יער ירושלים, נחסמה לפני מספר שבועות לצורך סלילת כביש 16. במקביל אמורות להתחיל העבודות של הרכבת הקלה ברחוב כנפי נשרים. שני האירועים הללו יחדיו, יקשו מאד על הכניסה והיציאה של התחבורה לשכונת הר נוף.

ראוכברגר, המחזיק בתיק התכנון והבניה, נכנס לעובי הנושא ומזה כחודשיים ימים, יחד עם מחזיק תיק תחבורה דוד זוהר, שהוא שוקד על מציאת שלל פתרונות כדי להקל על תושבי הר נוף. בין היתר קיים מספר סיורים בשטח עם מהנדסים וגורמי מקצוע, למציאת תוואי שבו יתאפשר לסלול כביש חלופי ליציאה וכניסה מהר נוף ליער וכן התקיימו ישיבות עם צמרת משרד התחבורה ואנשי התקציבים במשרד. אנשי משרד התחבורה והצוות המקצועי של העיריה, גם קיימו רק בשבוע האחרון סיור משותף בהר נוף ובחנו את ההצעות שעל הפרק.

לאחר בחינת ההיתכנות של כל ההצעות האפשריות שעלו על הפרק, מקדמים כעת בכל דרך ובמהירות האפשרית מספר פתרונות כדלהלן:

1. הרחבת רחוב בית הדפוס על חשבון החניות, ויצירת נתיב נסיעה נוסף ביציאה מהר נוף. החניות יקבלו פיצוי בדמות מתקני חניה (קרוסלות) במגרש החניה הגדול מול מאפיית ברמן.
2. הרחבת רחוב חפצדי על חשבון הסרת כ-75 חניות, ויצירת נתיב מיוחד לתחבורה ציבורית שתועתק מרחוב כנפי נשרים ותקל על עומס התחבורה ברחוב כנפי נשרים.
3. בחינת הרחבת ככר המלמד לשני נתיבים במקום נתיב אחד כיום.
4. סלילה ושיפוץ של דרך היער שתקל על כניסה להר נוף.
5. הבשורה החשובה: סלילת כביש חדש באורך של כ-100 מטרים מאזור ככר שאולזון ליער ירושלים. כביש זה יהיה דו מסלולי, וכעת מתקיימים מגעים אינטנסיביים עם קק"ל לקבל את הסכמתם.

ראוכברגר מסר: "סלילת כביש 16 וכן הרכבת הקלה להר נוף, הם שני פרויקטים חשובים ביותר לתושבי ירושלים ותושבי הר נוף יהנו מהם מאד בעתיד. ואולם, ברור לגמרי שבזמן העבודות יש לעשות הכל בכל כדי להקל על עשרות אלפי תושבי הר נוף, וזה מה שאנחנו עושים כעת. כל הפתרונות והרעיונות נבדקו. אנחנו הופכים כל אבן וכל מה שאפשר עושים וייעשה. גם לא נחסוך בכסף, כי רווחת התושבים מעל הכל".

השארת תגובה