מצמרר: בשיחה עם ראש הכוללים חשף הרב פינטו את מצבו הרפואי

בשיחה עם ראש הכוללים חשף הגאב"ד את מצבו הרפואי: "הפה מדבר ואת כל השאר הקדוש ברוך הוא לקח"

במהלך ביקורו של הגאון רבי פנחס פרידמן ראש הכוללים של בעלזא במעונו של גאב"ד מרוקו במנהטן פתח הגר"י פינטו את רחשי ליבו וסיפר לראש הכוללים על מצבו הרפואי המורכב.

במהלך השיחה המצמררת מספר הרב על ייסוריו בשנים האחרונות: "מתי שהיינו באותו מקום, היינו במקום קשה. היו שמונה חדרים מבודדים מהעולם. אחרי שיצאנו משם היה קשה לנו ללכת על הרגליים. הלכנו רק מהמיטה לבית הכיסא. היו פלורוסנטים עם אור חזק, מכבים אותם נהיה חושך מוחלט. איבדו את הראיה, איבדנו את הכול. לא יודעים אלו ייסורים אלו. אנחנו מסתכלים על הגוף שלנו, איבדנו הרבה. חצי מהכבד, הורידו לנו מהכליה, הורידו לנו את בלוטת התריס, הורידו לנו את כיס המרה. אנחנו בבעיה קשה שאנחנו צריכים לעיבור ניתוח שעשרים וחמישה אחוזים לא קמים ממנו. היינו ביום שישי אצל הרופא והוא אומר שיש בעיה קשה. אנחנו פוחדים לטוס, הרופא אומר שאם נהיה בטיסה אולי משהו יתנתק וזה מסוכן. אסור להיות במקום שאין רופא טוב. אנחנו לא יכולים לאכול, רק לשתות. הפה מדבר, ואת כל השאר הקדוש ברוך הוא לקח. זהו תיקון קשה מאוד".

הגר"פ פרידמן הגיב בזעזוע לדבריו של הרב ואמר כי אלו ייסורים שבאו ככפרה על הדור. "השם יעזור שיאמר לצרות די. השם יגיד מספיק."

בסיום חזר הגר"י פינטו על בקשתו ללמוד ספר דברים בשבת: "מה שמחזק אותנו זה דברי התורה והתפילות שאנשים משתדלים. אחד הדברים שנותנים לנו כוח זה ספר דברים. ברוך הם עשרות אלפים מתחזקים וכותבים לנו שהם חיים את התורות האלה".

השארת תגובה