בערד חוששים • לפיד 'מרגיע': "החרדים, אחינו הם"

פחות מיממה לאחר ניצחונו של ניסן בן חמו בראשות העיר ערד, מתייצב יאיר לפיד ומצהיר במסיבת עיתונאים כי "אין לחרדים מה לחשוש" ■ מנגד, בציבור החרדי חוששים: "כל ה'דיבורים היפים' של נציגי המפלגה המתחרה, לא יעמדו במבחן המציאות"

לפיד עם ראש העיר החדש בערד, עו"ד ניסן בן חמו
לפיד עם ראש העיר החדש בערד, עו"ד ניסן בן חמו

אמש התקיימו בחירות בעיר ערד. על קולות הבוחרים התמודדו מועמד הליכוד ולד סנדרלסקי, מול מועמד יש עתיד ניסן בן חמו שניצח את הראשון ברוב מוחץ של 70% מהקולות. עם ניצחונו, בציבור החרדי בעיר חוששים מהחלטות אנטי חרדיות מאחר ותמכו במועמד הליכוד ובמהלך מערכת הבחירות פרצה הסתה קשה כנגד החרדים מצד ראש העיר החדש.

"צריך להבין שהייתה כאן מערכת בחירות מאוד סוערת", אומר גורם חרדי בעיר. "כעת בכל ישיבת מועצה נצטרך לחשוש שיעבירו עוד החלטה אנטי חרדית ויפרו את הסטטוס קוו". לדבריו, "כל ה'דיבורים היפים' של נציגי המפלגה המתחרה, לא יעמדו במבחן המציאות".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שהגיע היום לערד לחגוג את ניצחון מפלגתו ערך מסיבת עיתונאים, בה הצהיר כי אין לחרדים מה לחשוש ממועמד מפלגתו. "התושבים החרדים הם חלק מתושבי העיר ואחינו הם", אמר לפיד. "אין כאן ניצחון בודד יש כאן ניצחון של כל ערד. העיר כולה ניצחה שבחרה בניסן להיות ראש העיר שלה ואני בטוח שכמונו הוא יעבוד בשביל כולם, חילונים וחרדים כאחד".

ראש העיר הנבחר ניסן בן חמו אמר במעמד כי "הכרעתם ברוב מוחץ ובחרתם לתת לי את המושכות ואת המנדט. כעת, משנתקבלה ההכרעה, אני קורא לכולנו לשים את המחלוקות בצד ולפעול במשותף, כגוף אחד, למען כלל תושבי ערד. אני מבטיח כי אהיה ראש עיר של כולכם, ללא יוצא מן הכלל. אפעל לאחדות השורות, מתוך כבוד ואחריות לכולם".

כזכור, במהלך מערכת הבחירות, ההסתה בעיר כנגד החרדים עלתה שלב ובחוברת תעמולה שהופצה לתושבים, הוצגו החרדים כמשליכי זבל ברחובות וכן הופיעה תמונת חרדי מחטט בפחים. אם לא די בכך, במטה ראש העיר הנבחר ניסן בן חמו שיגרו הודעת טקסט לציבור הרוסי בעיר שם נכתב כי "המוני חסידי גור בקלפיות, הם ינצחו אם לא תצביעו בעד ניסן בן חמו".

לפיד עם ראש העיר החדש בערד, עו"ד ניסן בן חמו
לפיד עם ראש העיר החדש בערד, עו"ד ניסן בן חמו
תגובה אחת
  1. שמענו כבר את ההבטחות ההלו גם לפני שנתיים מבנט הנקניק

השארת תגובה