שר המשפטים הדיח את מנכ"לית משרדו

שר המשפטים אמיר אוחנה הדיח את מנכ"לית משרדו אמי פלמור, מה שהצית נגדו גל תגובות חריפות במערכת הפוליטית

אמיר אוחנה. צילום: מתוך ויקיפדיה
אמיר אוחנה. צילום: מתוך ויקיפדיה

שר המשפטים הזמני אמיר אוחנה, הדיח את מנ"כלית משרדו אמי פלמור, חרף היותו שר זמני בממשלת מעבר.

ח"כ מיכל רוזין הגיבה להדחה: "ההדחה של מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור על ידי שר המשפטים 'הזמני' אוחנה היא חריגה בוטה מסמכויות ממשלת המעבר. בייחוד כשמדובר בממשלת המעבר הארוכה בהיסטוריה. ההדחה מריחה רע מאוד, כאילו נועדה להבהיל כל עובד ציבור שלא מיישר קו עם רוח המפקד."

ח"כ קארין אלהרר הגיבה: "ככה זה עובד כנראה כשממנים שר שלא מבין שום דבר. מדובר במנכלית מצוינת שעבדה תחת ציפי לבני וגם תחת איילת שקד. אשת עשייה אמתית בניגוד לשר המכהן שמתנהל על פי גחמות בלבד".

יו"ר הימין החדש, איילת שקד הגיבה: "אמי פלמור ניהלה את משרד המשפטים בתקופת כהונתי בצורה מקצועית ויעילה. אמי היא משרתת ציבור מסורה, מקצועית ומצוינת ואני בטוחה שתצליח בכל תפקיד בו תכהן, במגזר הציבורי ובכלל".

התנועה לאיכות השלטון שלחה מכתב לשר המשפטים, לנציב שירות המדינה וליועמ"ש, בדרישה לבטל את פיטורי מנכ"לית משרד המשפטים: "אם לא יבוטלו פיטוריה תוך 24 שעות – נשקול הליכים משפטיים"

שר המשפטים אמיר אוחנה הגיב לתגובות: "הנוהג המקובל הוא ששר ממנה מנכ"ל. זו משרת אמון – ההיפך הוא החריג. כך נראית משילות. בשבועות האחרונים שוחחתי עם אמי פלמור באשר לסיום תפקידה בהן הביעה נכונות והסכמה לסיום התפקיד. אין שחר לכל הספקולציות הפרועות בנוגע להחלטה, שהתקבלה על ידי, ועל ידי בלבד."

השארת תגובה