לא נופלים בפח

סיפוק רב בתאגיד אל"ה מהיענות הציבור לקמפיין 'בל תשליך' שהטמיע את נושא מיחזור הבקבוקים במגזר החרדי • הידיעה כי בקבוקי הפלסטיק יכולים להפוך למוצרים שימושיים, מחלחלת לתודעת הציבור אשר מגיב לנושא באהדה רבה

תאגיד המחזור "אל"ה" העוסק בהטמעת חשיבות המיחזור בקרב האוכלוסיה, מציין בסיפוק רב את סיום הרבעון הראשון לשנת 2015. הפעילות אשר זכתה לחשיפה רבה במגזר החרדי התמקדה בנושא "בל תשליך" שהחדיר למודעות את חשיבות מיחזור הבקבוקים והפיכתם למוצרים שימושיים.

לדברי התאגיד, אחוז המיחזור ברבעון האחרון עלה בצורה משמעותית ביחס לשנים קודמות. התוצאה ניכרת במגזר הכללי אך גם במגזר החרדי שהפתיע עם המודעות והחשיבות שמקנה לנושא המיחזור.

בדוחות לציבור מבשר התאגיד כי הישובים החרדיים הגדילו את אחוזי המיחזור של בקבוקי הפלסטיק המשפחתיים ב 6.3% ברבעון הראשון של 2015 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תושבי הישובים החרדים הממחזרים ביותר מחזרו בממוצע 3.5 בקבוקים כל אחד במהלך הרבעון הראשון של 2015.

תחום המיחזור במגזר החרדי מתפתח מאד בשנים האחרונות, הידיעה כי בקבוקי הפלסטיק יכולים להפוך למוצרים שימושיים, מחלחלת לתודעת הציבור אשר מגיב לנושא באהדה רבה. את הטמעת המיחזור בציבור החרדי עושה במסירות ובדרך ראויה לציון תאגיד המיחזור אל"ה, המשקיע מאמצים ואמצעים רבים בקמפיין פרסומי והסברתי בכלי המדיה החרדיים, והכל על מנת להביא אותנו ואת ילדינו לחשיבה ארוכת טווח ולהבנה כי איסור "בל תשחית" נוגע גם לנושא זה .

במהלך הרבעון הראשון של שנת 2015 העלה התאגיד קמפיין חדש "בקבוקים לא נופלים בפח רק במחזורית". הפעילות המוצלחת נערכה בשת"פ עם "הקול הבא" של רדיו קול חי, תחנת רדיו של הציבור החרדי.

בנוסף יצא התאגיד בקמפיין הילכתי המדגיש את חשיבות המיחזור לפי ההלכה, הקמפיין פורסם בעיתונות החרדית, באתרי האינטרנט השונים וברדיו קול חי. כמו כן נערכה פעילות מוצלחת גם עם ארגון "אבות ובנים". במהלך חכם שולבה פעילות התאגיד בדיסק השמע אשר הופק לאחרונה ע"י הארגון. בדיסק הוטמעו מסרי התאגיד בצורה נכונה ומותאמת מגזר. דיסק השמע של "אבות ובנים" היוצא מספר פעמים בשנה, מכיל תכנים מעניינים, סיפורים, שיחות מרתקות ומשתף את הילדים בסיורים במקומות שונים בארץ ובעולם. הדיסק המרתק מקבל מקום של כבוד בקרב אלפי משפחות שלא מנויות על המדיה הכתובה וזוכה להאזנות רבות.

בל תשליך

תמריץ מפתיע קיבל לאחרונה תאגיד אל"ה מהגאון הרב יצחק זילברשטיין שליט"א, בעקבותיו קיבל הנושא תאוצה רבה במגזר החרדי. "ישנו מערך מסודר למיחזור בקבוקי פלסטיק ריקים, המאפשר ליצור מהם מוצרים שימושיים רבים ומגוונים" אומר הרב זילברשטיין לשואליו, "על כן מן הראוי לזרוק בקבוקי פלסטיק למיחזורית", ממליץ הוא לילדי אנחנו וצאצאינו ששחרו לפתחו. המלצתו לענין באה בעקבות דברי הגמרא במסכת יבמות "לא ישפוך אדם מי בורו ואחרים צריכים לו"

בכך אישר הלכתית את חשיבות ההקפדה על מיחזור בקבוקים, "אנו מאמינים בילדים כמחוללי שינוי גדולים ביותר", אומר דובר החברה, "בשל כך אנו פועלים באמצעות תכנים המתאימים לילדים, שיחד עם הוריהם יביאו להגברת המיחזור ובכך יקיימו הלכה למעשה את דבריו של הרב זילברשטיין שליט"א ", הוסיף.

סיכום הרבעון הראשון עם נתונים שישברו את האוזן: מתחילת פעילות תאגיד אל"ה באפריל 2010 עד תום הרבעון הראשון של שנת 2015, התקין התאגיד עוד 363 מיחזוריות ובסה"כ הותקנו ברחבי הארץ 12,708. כעת פרוסות ברחבי הארץ מעל 21,000 מיחזוריות.

 

השארת תגובה