ירושלים: מקטע נוסף ב'מסלול האופניים'

נפתח מקטע נוסף במסלול האופניים ההיקפי של ירושלים – המקטע החדש באורך של כ-2 קילומטרים, נבנה בהשקעה של כ- 5 מיליון שקלים והוא חלק ממסלול האופניים ההיקפי של הבירה, באורך כולל של 43 ק"מ

מפת מקטע מסלול האופנים
מפת מקטע מסלול האופנים

בטקס שנערך אתמול (יום ב'), נחנך קטע נוסף במסלול האופניים ההיקפי של ירושלים באורך של כ-2 קילומטרים בתוואי מיוחד העובר בגן הלאומי עמק צורים. מקטע זה הינו חלק ממסלול האופניים ההיקפי בעיר באורך כולל של 43 ק"מ.

הפרויקט הושלם לאחר השקעה של 4.6 מיליון שקלים, במימון משרד ירושלים ומורשת, כחלק מתקציב ההשקעה הכולל  של עשרות מיליוני שקלים למסלול האופניים ההיקפי של ירושלים.

עוד סייעו בקידום הפרויקט: עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים ורשות הטבע והגנים, כאשר הרשות לפיתוח ירושלים הינה הגוף שתכנן וביצע את העבודות יחד עם החברה העירונית מוריה.

העבודות להשלמת הפרויקט ארכו כשנה כאשר המסלול החדש מאפשר מעבר בין הר ציון לבין עמק המלך ומשם לגיא בן הינום ולפארק המסילה. העבודות כללו הסדרת שביל אופניים, פיתוח התשתיות במקום, פריצת ופיתוח שבילים, ריצוף, גידור ומעקות, גינון, שילוט ועוד.

בטקס החגיגי נכחו: משה ליאון– ראש העיר ירושלים, שרית גולדשטיין – מנכ"לית משרד ירושלים ומורשת, אייל חיימובסקי – מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים ושאול גולדשטיין – מנכ"ל רשות הטבע והגנים.

בתוך כך, לפני הטקס התנדבו בעבודה חקלאית של גיזום עצי זית בגן הלאומי עמק צורים בני נוער המתנדבים  למען שימור נוף התרבות של מדרגות חקלאיות (טראסות) במסגרת מיזם משותף ומיוחד של רשות הטבע והגנים עם ארגון השומר החדש.

משה ליאון, ראש העיר ירושלים: "בקרוב יהיה שביל אופניים שיקיף את הבירה, זו אטרקציה תיירותית ומשפחתית מיוחדת. המסלול עשיר בנופיה המרהיבים שרק לירושלים יש. אני שמח לקחת חלק בפרויקט כה חשוב, וזוהי רק ההתחלה".

ח"כ זאב אלקין שר ירושלים ומורשת והגנת הסביבה: "מקטע חדש של שביל אופניים ירושלמי העובר בתוך הגן הלאומי עמק צורים מול חומות העיר העתיקה הוא שילוב נפלא בין ההיסטוריה בת אלפי שנים של ירושלים לתרבות הרכיבה על אופניים שכה מאפיינת את המאה ה- 21 שלנו. אנחנו כמשרד ירושלים ומורשת נמשיך לעשות הכל כדי לשפר את איכות חיים בעיר, ולאפשר לרוכבי האופניים הירושלמים ואורחי עיר הבירה שלנו ליהנות מהנופים ההיסטוריים המדהימים של ירושלים תוך כדי הרכיבה"

אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים: "אנחנו ממשיכים לקדם פרויקטים משמעותיים לרווחת התושבים, בירושלים בכלל, ובאגן העיר העתיקה בפרט. המקטע החדש, שהוקם לטובת תושבי העיר והמבקרים באזור, יאפשר לרוכבי אופניים חיבור מהיר בין חלקיה השונים של העיר "

מר שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "בעת הכרזת הגן הלאומי סובב חומות ירושלים התכוונו שהרצועה הזו תשמש מעין חיץ הגנה על העיר העתיקה מפני בנייה צפופה למען שימושים ציבוריים. המסלול שנחנך היום הוא עוד רצועת הנאה סביב העיר וחושף בפני המדוושים את יופייה של העיר. הרוכבים יזכו לעבור בגנים הלאומיים המטופחים שסביב לעיר. רשות הטבע והגנים שמחה על שיתופי הפעולה הטובים עם כלל הגורמים בעיר".

השארת תגובה