מחקר של סביבות מגורים: הרק"ל צפויה להשפיע לחיוב על מחירי הדירות בקרבתה

פרויקט של צרפתי שמעון בפסגת זאב נבנה בסמיכות לתחנות הרכבת הקלה וייהנה מהשפעה זו

פרויקט צרפתי בפסגת זאב של צרפתי שמעון קרדיט הדמיה וויופוינט 2
פרויקט צרפתי בפסגת זאב של צרפתי שמעון קרדיט הדמיה וויופוינט 2

מחקר של חברת סביבות מגורים, העוסקת במתן ייעוץ כלכלי-אורבני, בדק את ההשפעה של תחנות רכבת על שוק הדיור. מתכנן הערים ומנכ"ל החברה אלון גרינברג אשר ערך את המחקר אומר כי "מרבית המחקרים שנערכו בחו"ל, הסיקו כי טווח ההשפעה החיובית של תחנת רכבת קלה על מחירי הדירות מתקיים לרוב במרחק של 50-500 מטרים מהתחנה. לרוב מחירן של דירות המצויות בטווח ההשפעה של תחנות רכבת קלה יהיה גבוה בכ-5% עד 11% ביחס לדירות המצויות מחוץ או בקצה טווח ההשפעה. כיום בגלל פקקי התנועה, נגישות טובה לתחנות רכבת הפכה לגורם משמעותי ברכישת דירה".

בירושלים פועל כיום הקו האדום של הרכבת הקלה. אורכו של הקו 13.8 קילומטר, כולל 23 תחנות, הראשונה בפסגת זאב והאחרונה בהר הרצל. פרויקט "צרפתי בפסגה" של חברת צרפתי שמעון נמצא מרחק 90 מטר בלבד מתחנת סיירת דוכיפת ומרחק 300 מטר מתחנת פסגת זאב מרכז של הרכבת הקלה, וצפוי ליהנות מהשפעה חיובית על מחירי הדירות בו.

לדברי אבי צרפתי, סמנכ"ל חברת צרפתי שמעון "ללא הרכבת הקלה שכונת פסגת זאב הייתה פריפריאלית לעיר בצורה מובהקת. הרכבת הקלה חיברה את כל חלקי העיר יחדיו והנגישה את כל שכונות הענק שקמו בקצוות העיר במהלך העשור האחרון כדוגמת הר חומה, גילה ופסגת זאב. בזכות הרכבת הקלה זמן הנסיעה למרכז העיר התקצר באופן משמעותי."

פרויקט צרפתי בפסגה, כולל 92 יח"ד ב- 4 בניינים נמוכים: 2 בניינים בני 7-8 קומות ו-2 בניינים אינטימיים בני 6-7 קומות ובהם 3 דירות בקומה בלבד. תמהיל הדירות מגוון ובו דירות 4 ו-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. הבניינים בנויים מעל 3 קומות של חניון תת קרקעי במיקום המבוקש בשכונה. לפרויקט נוף פתוח להרי ירושלים ולריאה ירוקה עירונית.

השארת תגובה