דרישה: חקירה נוספת נגד נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה דחה את ההחלטה באם לחקור את ראש הממשלה בפרשת המניות, כעת דורשת התנועה לאיכות השלטון כי תתקבל הכרעה בתיק למרות הבחירות הקרבות

נתניהו
נתניהו

הרקע למכתב: ב-19.07 פורסם בתקשורת כי היועמ"ש החליט לדחות את ההכרעה בשאלה האם לפתוח בחקירה פלילית נגד ראה"מ נתניהו בפרשה המכונה "תיק המניות" עד אחרי הבחירות לכנסת ועד לקבלת הכרעה סופית בשלושת התיקים האחרים של ראה"מ. מהפרסום עולה כי על פי בכירים במערכת אכיפת החוק, החומר שהועבר אל היועמ"ש על ידי מבקר המדינה "מדיף ריח רע מאד" והוא מחייב בדיקה יסודית וייתכן ואף פתיחה בחקירה פלילית.

מתוך המכתב: בעקבות הדברים, ובהמשך למכתבים רבים שנשלחו על ידינו בנושא, פנתה התנועה אל היועמ"ש בדרישה כי יורה בהקדם על פתיחה בחקירה פלילית או לכל הפחות בבדיקה מקדמית בעניין החשדות העולים, לכאורה, מהחומרים שהועברו אליו על ידי מבקר המדינה וכן מהדיווחים אודות מעורבות עסקית של רה"מ עם בן דודו נתן מיליקובסקי. ככל שהחומרים מעלים חשש לקיומה של עבירה פלילית, אין כל הצדקה לכך שלא תיפתח חקירה או לכל הפחות בדיקה מקדמית עד לקבלת הכרעה בשלושת התיקים הנוספים בגינם הוגש כתב חשדות נגד רה"מ, הן לאור העובדה ש"מירוץ ההתיישנות" ממשיך להתקיים, והן לאור הפגיעה האנושה באמון הציבור בנבחריו וברשויות אכיפת החוקפגיעה זו ממשיכה להתקיים ואף מתגברת ככל שמפרסומים עולה שייתכן ויש מקום לחקירה פלילית נגד רה"מ אך זו מתעכבת משיקולים שאינם מן העניין – תקופת הבחירות לכנסת ה-22 ומועד השימוע הקבוע בתיקי ראה"מ. בוודאי שאין בקיומם של הליכים פליליים בתיקים מסוימים נגד חשוד מסוים למנוע או לעכב את בחינת קיומן של עבירות פליליות בתיקים אחרים.

לטענת התנועה לאיכות השלטון, הרי שהימשכות והיגררות ההחלטה לפתוח בחקירה או בדיקה יכולה להביא לכך שהבדיקה תתייתר בפועל, משום שהדבר מהווה פתח עצום לשיבוש הליכי חקירה בדמות תיאום עדויות, השמדת ראיות וכיו"ב. בשל כך, אינטרס מיצוי הדין ועשיית הצדק מחייב פעולה זריזה ככל האפשר של מערכת האכיפה. לדעתנם, יש בשיהוי בכדי לפגוע באמון הציבור בראה"מ עצמו, שעה שחשדות וסימני שאלה מרחפים סביב התנהלותו ללא שהדבר נבדק ונשלל. כמו כן הדבר עלול לעלות לכדי עינוי דין של ממש כלפי ראה"מ, ולפגיעה בשמו הטוב.

2 תגובות
  1. לדעתי, מנדלבליט הינו "שליחו של השטן" ץ. זה שמטלתו להרוס את שלטון החוק בפרט והרס המדינה בכלל ע"י מושחתיה ובכללם הוא עצמו. דומני שכך גם יירשם בספרי ההיסטוריה של העת החדשה וכך ילמדו בשיעורי ההיסטוריה – ילדיו, נכדיו והדורות הבאים שלו.

  2. מה עם עצומה של הציבור נגד מריחת היועמש ופתיחת חקירה נגדו על דחיית וגרירת רגלים במיצוי לקירות נתניהו. ויותר מזה שיתוף הפעולה לכאורה שלו עם נתניהו

השארת תגובה