ההסתדרות והכבאים הודיעו: חזרה לצעדים ארגוניים ועבודה במתכונת שבת

עיכוב באישור טפסי 4 לאחר שהפסיקו את הצעדים הארגוניים ל-36 שעות בניסיון להגיע להידברות והסכמות עם משרד הבט"פ והרשות הרצית לכבאות והצלה בנושא יחסי העבודה השנויים במחלוקת בהתאם לבקשת בית הדין, הודיעו היום (16.7.19) ההסתדרות וארגון עובדי הכבאות על חזרה לצעדים ארגוניים

קרדיט דוברות נציגות כבאות והצלה (1)
קרדיט דוברות נציגות כבאות והצלה (1)

בהודעה שמסרו לבית הדין לעבודה האזורי בנצרת נאמר כי בחלוף שלוש פגישות בין הצדדים, לרבות התגייסות של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד אישית בניסיון לייצר הידברות בין הנציב לעובדיו, ניכר ש"הנציב התבצר בעמדותיו, והודיע כי לא ייסוג ולא יוותר, וכי הוא מעדיף הליך משפטי על פני ויתורים והסכמות".

לנוכח הדברים הללו הוחלט כי ב-4 תחנות כיבוי מתוך 26 יעבדו מדורי מניעת דלקות במתכונת שבת: טבריה, נתניה, גליל עליון ובית שמש. מדורים אלה אחראים על אישור תכניות בנייה (טופס 4), ביקורת מוסדות ונכסים (שאינם טעוני רישוי), פיקוח מפעלים מסוכנים ורישוי עסקים.

יודגש כי במשך 7 חודשים לא נקט ארגון עובדי הכבאות בצעדים ארגוניים, וזאת למרות שלא חלה כל התקדמות במו"מ בין הצדיים, לא נקבעו מנגנונים קיבוציים, לא יושמו הסכמים שנחתמו בין ההנהלה לעובדים, הסדרי רווחה מבוזים, מופרים ונרמסים חד צדדית, והליכי המינויים שחלים בשאר שירות המדינה לא קיימים בכבאות. זאת ועוד: עובדים חשופים לאיומים ולחץ בלתי נסבל בגין טעויות בעבודה, גם אם מדובר בדברים פעוטים, והנציב בעצמו פועל לסילוק העובדים הותיקים מהמערך לצד רדיפה אחר חברי ועד.

בארגון עובדי הכבאות מדגישים כי "צעד השביתה איננו מטרה אלא אמצעי שננקט בבחינת צעד אחרון, במתינות ובסבירות". רצ"ב הודעת ההסתדרות וארגון עובדי הכבאות לבית הדין.

השארת תגובה