נשיא אוקראינה: "להפוך את אומן לירושלים קטנה"

השר דרעי סיכם עם נשיא אוקראינה על הקמת צוות לשיפוץ והרחבת שטח הקיבוץ באומן

דרעי באוקראינה
דרעי באוקראינה

"אני רוצה להפוך את אומן לירושלים קטנה, גם בתשתיות ובפיתוח״ – אמר הנשיא האוקראיני

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי ושר הפנים אריה דרעי סיכמו בפגישה משותפת – להקים קבוצת עבודה שתקדם תשתיות בעיר אומן והרחבת המקום.

בראש הצוות הישראלי יעמוד השר דרעי. בראש הצוות האוקראיני ימנה הנשיא שר בממשלת אוקראינה.

במהלך המפגש שנערך בבית הנשיא אמר הנשיא זלזנסקי: "שמחתי לשמוע על הפגישה הבוקר ועל טקס החתימה. זה צעד חשוב מאוד לחיזוק היחסים בין המדינות. אני בטוח שתצליחו שני שרי הפנים להתגבר על כל המכשולים״.

שר הפנים דרעי, העלה בפני הנשיא מספר נקודות וביקש את התערבותו. השק דרעי אמר: ״הסכם פנסיות בין ישראל לאוקראינה לא אושר ואני מבקש מהנשיא לקדם את ההסכם כדי לתת לאזרחי ישראל שעלו מאוקראינה את מה שהם זכאים לו״. הנשיא אמר שמכיר את הסוגיה והוא ייבחן כיצד לקדם זאת.

במהלך המפגש התייחס השר דרעי למתרחש בעיר אומן ואמר – "מניין התפילה הגדול בעולם בראש השנה מתקיים באומן. אני מבקש מכבוד הנשיא להכין תשתית גדולה במקום כדי שתוכלו לקלוט את כל עשרות אלפי האורחים".

הנשיא זלנסקי הציע להקים קבוצת עבודה שתדון כיצד לבנות תשתיות באומן ותכין תוכנית עבודה מסודרת. סוכם כי בראש הצוות הישראלי יעמוד השר דרעי והנשיא יחליט איזה שר יעמוד בראש הצוות האוקראיני. בסיום דבריו אמר הנשיא על אומן – ״אני רוצה להפוך את אומן לירושלים קטנה, גם בתשתיות ובפיתוח״.

השארת תגובה