ארגוני השמאל הקיצוני לגרמניה אל תתנגדו לתנועת החרם

לפני כחודש פנו שישה ארגוני שמאל קיצוני במכתב לד"ר וולפגאנג שאובל, נשיא הבונדסטאג, בית מחוקקים התחתון של גרמניה, כדי להתנגד לאישור החלטה בבונדסטאג המגנה את את תנועת החרם – ומגדירה אותה כאנטישמית

שגרירות גרמניה בישראל
שגרירות גרמניה בישראל

במכתב, שנשלח גם לשר החוץ הגרמני הייקו מאס, כותבים מנכ"לי הארגונים בצלם, גישה, המוקד להגנת הפרט, יש דין, עדאלה, רופאים לזכויות אדם-ישראל ושוברים שתיקה כולם ארגונים הממומנים על ידי הקרן החדשה לישראל וגופים זרים, כי, ״למרות שאיננו מהווים חלק מתנועת ה-BDS, אנו מודאגים מאוד מהמגמה ההולכת וגוברת לטעון כי כל מי שתומך במימוש זכויות האדם של פלסטינים הוא אנטישמי. אנו דוחים מכל וכל את הרעיון לפיו חרם, מניעת השקעות, ועיצומים, הם אנטישמיים כשלעצמם. למעשה, תנועת ה-BDS מתנגדת במפורש לכל צורות הגזענות, לרבות האנטישמיות".

במכתב נאמר עוד: "האנטישמיות היא אמתית ונוכחת. יש להיאבק בה – ולהביסה – בכל מקום שבו היא מתקיימת. אולם השוואתה של האנטישמיות ל-BDS פוגעת במאבק באנטישמיות עצמה. ה-BDS היא טקטיקה לא אלימה ותנועה שיזמה החברה האזרחית הפלסטינית, ואשר נתמכת על-ידי עשרות אלפי אנשים בעולם. זאת, כחלק מהמאבק לסיום הכיבוש הישראלי וכפעילות למען שוויון, חופש, כבוד וצדק לכל הפלסטינים".

כותבי המכתב קובעים כי בכך שההחלטה משווה את ה-BDS לאנטישמיות, היא מהדהדת את עמדתה של ממשלת ישראל, שהשקיעה מאמצים רבים בהכפשת המאבק הפלסטיני למען חירות תוך שימוש בהאשמות שווא בדבר אנטישמיות – ובה בעת טיפחה קשרים עם כמה וכמה מהמפלגות הלאומניות ביותר באירופה, לרבות כאלה ששורשיהן גזעניים בבירור. התנהלות זו עולה בקנה אחד עם מטרתה האסטרטגית של ממשלת ישראל, שאותה אסור לקבל – לשמר לנצח את שלטון הכיבוש על מיליוני פלסטינים נטולי זכויות פוליטיות, תוך השתקת כל צורה של התנגדות לעוול זה.

מארגון בצלמו נמסר: "שוב הוכח שארגונים אלו שמופעלים במימון הקרן החדשה פועלים שוב ושוב לפגוע באזרחי ישראל. בעוד מדינות העולם פועלות נגד החרם לצערנו דווקא ארגונים ישראלים פועלים ומעודדים אותו. אנחנו קוראים שוב לממשלת ישראל למנוע כל קשר עם ארגוני הקרן החדשה לישראל".

השארת תגובה