בכירים ב'אגודת ישראל' נגד יולי אדלשטיין: "רוצה לפגוע בקדושת השבת"

אחרי שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קרא לבטל את ה׳סטטוס קוו' ולהעביר את הסמכות על ציביון השבת לרשויות המקומיות – יוצאים ב'אגודת ישראל' במתקפה נגדו: "שמירת השבת היא הערך העליון של היהדות".

ח"כ יולי אדלשטיין
ח"כ יולי אדלשטיין

הקריאה של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לבטל את ה׳סטטוס קוו' בנושא השבת ולהעביר את הסמכות בנושא ההתנהלות בפרהסיה הציבורית מהכנסת אל הרשויות המקומיות, יוצאים גורמים בכירים ב'אגודת ישראל' נגדו.

בעיתון המודיע, העיתון הרשמי של אגודת ישראל נכתב אמש כי: "נמשכת מגמת בכירי הימין המצטרפים לגל הפעולות נגד שבת קודש – יו"ר הכנסת אדלשטיין מהליכוד קורא להעביר מהכנסת לרשויות המקומיות ההחלטה על צביון השבת". בנוסף, הוקדש מאמר המערכת של העיתון נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ובכירים בימים שנותן פתח לחילולי השבת.

"הפעולות וההצעות נגד שבת קודש, העולות לאחרונה באופן סדרתי מקרב אנשי הימין והמזוהים עם הליכוד, הפכו לתופעה. בשבוע שעבר פורסם בעיתון הכלכלי 'גלובס', כי דווקא ראשי ערים ימניים מבית מסורתי, הפכו לראש החץ של המאבק נגד הנחלת ערכי היהדות", נכתב ב'המודיע'.

בשיחה עם 'קו עיתונות' ממשיכים גורמים בכירים ב'אגודת ישראל' לתקוף את אדלשטיין ומאשימים אותו כי "הוא רוצה לפגוע בקדושת השבת". ומוסיפים כי "השבת המקור הברכה והערך העליון ביותר של היהדות החרדית – מי שפוגע בשבת קודש וקורא לשנות את הסטטוס קוו הקיים מאז קום המדינה, פוגע בליבה של היהדות והמסורת", אומרים אותם גורמים ל'קו עיתונות'.

השארת תגובה