מנכ"ל משרד החקלאות: החקלאים מרוויחים

במכתב ששיגר מנכל משרד החקלאות לנציגי החקלאים בישראל הוא מציע להם: "הצהירו את הנתונים האמתיים"

החקלאות בגליל בסכנה
החקלאות בגליל בסכנה

במכתב ששיגר אמש מנכ"ל משרד החקלאות הוא תוקף את נציגי החקלאים על הצגת תמונה מעוותת בתקשורת הישראלית, על כך שהענף לא רווחי וסובל מקשיים, הוא מוכיח כי זו אינה תמונת המצב, כך על פי מכתבו

"למעלה מ-4 שנים אני מכהן כמנכ"ל משרד החקלאות, ובמהלך כל התקופה, מעל כל במה אפשרית, אני מציע לנציגי החקלאים להציג את החקלאים בפני מקבלי ההחלטות ובתקשורת כפי שהם באמת. דהיינו יזמים, חדשנים שמתפרנסים ומרוויחים מעיסוקם והם אלו, בעיקר, שיוצרים את התייחסות אנשי המקצוע בעולם לישראל כ"סטארט אפ ניישן" בתחום החקלאות.

זאת לעומת נוהג שהשתרש אצל נציגי החקלאים שהיו מתארים את החקלאים בפני הרשות המבצעת ובתקשורת כפושטי רגל וכנוטשים את שדותיהם. טענתי נגדם שמגזר שמציג את עצמו כפושט רגל, הממשלה לא מסייעת לו בנדיבות, כי מי רוצה להצטרף ולתמוך בכישלון?

לעומת זאת, הממשלה מסייעת בנדיבות למגזר שמציג את עצמו כמצליחן וכחדשן ובלבד שבאמת הוא כזה, כמו החקלאים.

את שינוי מגמה אנו רואים לאחרונה בעיתונות המקצועית של החקלאים.

לדוגמא, במבזק הירקות מהדורה 326 ישנה השוואה בין מחירי הירקות הסיטונאים בין השנים -2018 2019 ולפיו נמצא כי מחירי הירקות וריווחי החקלאים לשנת 2019 עלו במגוון רחב מאוד של גידולים, למעלה מ-%80 מהגידולים, זאת לעומת המחירים שהיו בשנת 2018.

דוגמא נוספת, ביום חמישי האחרון, 2019/07/4 ,במושב נטועה, דיבר מר שמעון ביטון, נציג מגדלים, בפני עשרות מגדלי הטלה ואמר להם "שאי אפשר להגיד שלא מרוויחים היום".

אלו רק שתי דוגמאות מיני רבות, שבהן החקלאים מאשרים כי הם מרוויחים מעיסוקם בחקלאות. מידע זה מאמת את המידע שקיים כבר זמן רב במשרד החקלאות, שמקורו מהבנקים אשר נותנים לחקלאים אשראי בריבית שוק סבירה, לצורך השקעות במשקם החקלאי ולא מגדירים את העוסקים בחקלאות כענף בסיכון, וכן ממידע שהתקבל ממס הכנסה, לשם מדווחים החקלאים מידי שנה על רווחיהם. ממקורות אלו עולה כי ב-5 השנים האחרונות ישנה עליה מתונה, אך קבועה, ברווחי החקלאים.

אני קורא לכם להמשיך ולתאר ולהציג את החקלאות ואת החקלאים באור האמתי שלהם."

השארת תגובה