הח"כית מחד"ש: "לנתניהו אינטרס בהעצמת הסכסוך עם איראן"

הח"כית מ'חד"ש-תע"ל' מאשימה, "לנתניהו חשוב למנוע מאיראן תוכנית גרעין כדי לשמור על מעמדה המונופוליסטי של ישראל ככוח גרעיני בלעדי באזור"

איראן אנימציה
איראן אנימציה

חברת הכנסת עאידה תומא סולימאן ממפלגת חד"ש-תע"ל מאשימה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהפחדת הציבור הישראלי מפני 'האיום האיראני' ובחוסר היציבות במזרח התיכון וזאת על רקע התגובה להודעת איראן כי בכוונתה להמשיך בהעשרת אורניום בניגוד להתחייבותה בהסכם הגרעין עם ארה"ב ואירופה.

"נתניהו, ששוב מבהיל את הציבור מ'האיום האיראני', פעל בשיתוף פעולה הדוק עם טראמפ כדי להבעיר את האזור. המתיחות המסוכנת שאנחנו רואים כיום בין איראן לבין ארה״ב ואירופה – היא תוצאה של תוכנית טראמפ-נתניהו. הגברת העשרת האורניום באיראן היא תוצאה נוספת של ריסוק הסכם הגרעין", אמרה סולימאן והוסיפה, כי "התוכנית של נתניהו וטראמפ הייתה ברורה: ארה״ב תפרוש מהסכם הגרעין ותחזיר את הסנקציות על איראן. אחרי שאיראן תתנער מההסכם גם היא, יהיה אפשר לחזור להתייחס אליה כמדינה מנודה, ולפתוח פתח למתקפה צבאית אמריקאית נגדה. המצב מסלים ועלינו לעשות כל שביכולתנו לבלום אסון אמריקאי נוסף במזה״ת".

לטענתה, לנתניהו חשוב למנוע מאיראן תוכנית גרעין כדי לשמור על מעמדה המונופוליסטי של ישראל ככוח גרעיני בלעדי באזור. הוא יודע שהסדרת תוכנית הגרעין האזרחית של איראן הייתה מעלה בסופו של דבר שאלות לגבי המדינה היחידה באזור שמסתירה את היכולות הגרעיניות הצבאיות שלה – ישראל. זו צביעות".

לדבריה, איראן היא בעיקר הסחת דעת של נתניהו מהבעיה האמיתית: הכיבוש האכזר. דרך ליבוי המתיחות עם איראן והברית עם מדינות המפרץ וארה״ב, נתניהו שואף להגיע לנורמליזציה בלי להידרש לסוגיה הפלסטינית. אך זה לא יקרה בלי פתרון צודק לסכסוך: סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל."

השארת תגובה