רגב תשלם 25,000 שקל, לאחר שתביעתה נדחתה

בית המשפט דחה את תביעתה של מירי רגב נגד חדשות 13 וקבע כי עליה לשלם הוצאות משפט בסך 25,000 ש"ח. רגב בתגובה: אגיש ערעור

בית המשפט המחוזי בירושלים. (אילוסטרציה)
בית המשפט המחוזי בירושלים. (אילוסטרציה)

בית משפט השלום בירושלים דחה את תביעתה של מירי רגב, נגד ברוך קרא ספי עובדיה וחדשות 13, על תחקיר "לא לדאוגוסט" ששודר לפני 4 שנים וקבע כי עליה לשלם הוצאות משפט בסך 25 אלף שקלים.

בהכרעת הדין נכתב, כי "הפרסומים נעשו מתוך 'אמונה כנה, תוך הפעלת שיקול דעת מקצועי, כי הפרשה וההקלטה ראויות להיות מובאות לידיעת הציבור נוכח החשיבות והעניין הציבוריים הרבים הקיימים בהם… ולא מתוך סיפוק הסנסציה ורדיפת רייטינג כטענת התובעת'. "סבורני כותב השופט עבאס עאסי כי בנסיבות המקרה, דברים אלה לא נסתרו, ואין סיבה לא לקבל אותם, וזאת במיוחד נוכח הקביעות דלעיל בנוגע לעניין הציבורי המשמעותי שבפרסומים".

כזכור, רגב תבעה את חדשות 10 ואת עובדיה על סך מיליון שקלים, לאחר שפרסמו הקלטה ובה תועדה שיחת ועידה שקיימה רגב עם יועציה, בה היא מציגה את גרסתה לכך שמשרדה העביר תקציב פרסום לידי משרד יהושוע TBWA, לכאורה ללא מכרז.

ספי עובדיה הגיב היום לפסיקת בית המשפט: "המתקפה המשפטית של מירי רגב היא ללא ספק הקשה, וחסרת הבסיס ביותר שספגתי לאורך 15 שנות עבודתי כעיתונאי. אני מאושר שבית המשפט הוציא את הצדק לאור, וחייב תודה מעומק הלב לאנשים שבלעדיהם זה לא היה קורה.."

עוד הוסיף: "מאחל לכולנו שבזכות הפסיקה, פוליטיקאים יחשבו בעתיד פעמיים לפני שיפעלו בכוחנות משפטית להשתקת ביקורת לגיטימית. חדשות 13 היום בראשות המנכ״ל ישראל טוויטו תמשיך להיות הבית הטיבעי גם לתחקירים פוליטיים נשכניים והגונים "

מירי רגב הגיבה לדברים: "ביהמ"ש דחה את התביעה רק בהתבסס על הגנת "העיתונאות האחראית", שאינה מעוגנת מפורשות בחוק איסור לשון הרע אלא נקבעה בפס"ד אילנה דיין וסרן ר'. המדובר בהגנה מעורפלת שהפכה בשנים האחרונות למפלטם של עיתונאים שמפרסמים לשון הרע, כפי שקרה גם במקרה זה. בכוונתי לשקול הגשת ערעור לביהמ"ש המחוזי בירושלים כדי שזה יכריע האם אכן הגנת "העיתונאות האחראית" מוצדקת במקרה זה ובמיוחד האם הפרסום היה אמת או שקר."

השארת תגובה