זה יכול לקרות גם לכם

מ.פ. הפקיד 60,000 ₪ אך חשבונו זוכה רק ב50,000 ₪

כספומט
כספומט
עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

לפני כשנתיים ביצע מ.פ. (הפרטים המלאים שמורים במערכת) מספר הפקדות לחשבונו שבבנק הפועלים, אך אחת מהן בסך של 9,900 ₪ לא נקלטה במערכת. הכספומט פלט פתקית עליה נכתב: "פעולתך לא הושלמה, לצורך ברור אנא פנה לסניף זה או לסניפך".

מ.פ. פנה מיד טלפונית אל הטלבנק בפנייה הטלפונית המידית לבנק, אך שם הוא קיבל מענה כי הם לא יכולים לתת לו מענה וחברה חיצונית אחרת יכולה לטפל בבעיה הזו. מאז פנה בכתב להנהלת הסניף ולהנהלת הבנק מספר פעמים, אך הוא נענה כי סכום הכסף המדובר לא הופקד, זאת למרות שהלקוח ציין כי יש לו עד ראיה להפקדה זו וניתן לבדוק זאת גם במצלמות האבטחה במקום. מהבנק נטען כל העת כי לא היה עודף בכספים המופקדים באותו יום ולא נמצאה הפקדה ברישומי המחשב של הכספומט.

גם כשפנה הלקוח לבנק ישראל, נענה כי אם לפי הבנק אין טעות לוגית או אין עודף בסכומים המוקפדים בכספומט על פי טענות הבנק לא ניתן להשיב את סכום הכסף שנבלע.

לאחרונה, לאחר קרוב לשנתיים של פניות בנושא, הכיר הבנק משום מה כי אכן נבלע הסכום המדובר והושב ללקוח סכום של 10,400 ₪. המהווים את הקרן + ריבית מצטברת על תקופת הזמן המדוברת.
משהגיע הסיפור לידינו פנינו לבנק הפועלים ולבנק ישראל ושאלנו אותם, לאור פרטי המקרה שהגיע לידינו נשאלות השאלות המטרידות הבאות:

1. מהי הדרך שיש בידי הלקוח להוכיח את טענותיו?
2. מדוע לא נבדקה מצלמת האבטחה במקום שיכלה להוכיח את טענת הלקוח?
3. האם ייתכן כי אחד העובדים בסניף זה גנב את הכסף ונתפס מאוחר יותר?
4. עד כמה התופעה בה לקוחות טוענים כי הפקידו כספים שאינם מופיעים ברישומי הבנק קיימת בבנק הפועלים?
5. מה בנוגע לפיצוי הלקוח על כל העגמת נפש שעבר בנושא?

מבנק הפועלים נמסר בתגובה:

"הבנק בודק בקפדנות וביסודיות תלונות לקוחות במקרים בהם נטענות טענות על הפקדות כספים שכשלו. במקרים בהם נמצאים עודפים או ממצאים אחרים התומכים בתלונה, מזוכים הלקוחות.
ישנם מקרים בהם הלקוחות מזוכים לפנים משורת הדין. מטעמי סודיות בנקאית לא נוכל להרחיב על המקרה הספציפי."

מבנק ישראל לא נמסרה תגובה.

השארת תגובה