"פעילות אנטי ציונות היא אנטישמיות"

אילן קאר, שליח הממשל האמריקאי למאבק באנטישמיות, בכנס הרצליה: המסר שלנו בכל קמפוס שבו פעילות אנטי ישראלית ופעילות BDS – אנטי ציונות היא אנטישמיות. חשוב שנקרא לזה כמו שזה – אנטישמיות. שנים אחרי שהמשרפות התקררו – האנטישמיות עולה. עוד ציין: אנחנו רואים ירידה בתמיכה בישראל בקרב יהודים וגם בקרב נוצרים אוונגליסטים

הבית הלבן
הבית הלבן

מוניתי לתפקיד הזה, כמומחה המיוחד להילחם באנטישמיות לפני מספר חודשים, וזה מינוי שלא יכול היה להגיע במועד מתאים יותר. האנטישמיות שאנחנו רואים מגיעה ממקורות שונים: חלק מהאנטישמיות האתנית, חלק מהשמאל האנטי ציוני וחלק מהאיסלאם הרדיקלי. משלושה מקורות שאמורים לשנוא אחד את השני, אבל כולם מאוחדים בשנאה לעם הישראלי.

אנחנו רואים תקיפות על עם ישראל גם בארה"ב. כולנו יודעים מה קורה במערב אירופה, כולל מספר מקומות במערב אירופה. יש ספרי לימוד שגם היום מעודדים אנטישמיות אצל ילדים, שזו התעללות בילדים, איום על היהודים ופגיעה באנשים בעתיד. אנחנו רואים את הרשת החברתית בוערת בשנאה אנטישמית.

שנאת יהודים היא שנאת יהודים. צריך להילחם בה. אחת הסיבות לכך שאני לא מדרג אנטישמיות, היא כי לדרג ולהגיד שחלק גרועים יותר מימין או משמאל זה לתת נשק למי שמשתמש באנטישמיות ככלי פוליטי, כי זה לא אצלנו, זה אצלם. אנחנו צריכים להיות מאוחדים נגד.

הביקור הראשון שלי היה למזרח אירופה, לתנועות ימין קיצוניות במזרח אירופה שהולכים ברחובות ומכריזים קריאות שהיו צריכות להיעלם. אין ספק שהסוג הזה של שנאת יהודים מתפשטת כמו אש, הפכה ויראלית. מאד חשוב שנקרא לזה כפי שזה, האנטישמיות לא משתנה.

אנחנו יודעים שהאנטישמיות עולה, אנחנו יודעים שתנועות אנטי ישראליות משפיעות על תלמידים ברחבי הקולג'ים, יהודים פחות נתמכים היום, סטודנטים יהודים פחות נתמכים, היום מאשר מעולם, וגם האוונגליסטים פחות תומכים בישראל וביהודים.

הפגישה הכי מטרידה שהייתה לי הייתה עם חברת פרלמנט במפלגת הלייבור הבריטית, אישה מאוד אמיצה שיצאה מחוץ לתנועה, כי אמרה שלא תשב עם אנטישמים. האסון בבריטניה החל בקמפוסים, ואז הוא הגיע למפלגות הלייבור. יש גם חדשות טובות, אנחנו יכולים לנצח בקרב הזה – אנחנו נלחמים להגן על יהודים ולתמוך במדינת ישראל – הממשל האמריקאי , טראמפ מאוד ברור לגבי זה. הוא אומר שהוא ילחם נגד אנטישמיות והוא מתכוון לזה. אחרי הטבח בפיטסבורג של יהודים בשבת, הוא אמר בבירור: אם אתם מחפשים השמדה של העם היהודי, אנחנו נרצה בהשמדתכם. מדינת ישראל לא יכלה לבקש חברים טובים יותר.

ארה"ב עדיין ללא ספק, מחויבת ביותר ליהודים, יהודים נאהבים בארה"ב, מאומצים, נערכים, כשיש כל כך הרבה אנטי ישראליות, אפשר לנסוע בארה"ב ולדבר עם אמריקאים בכל מקום. האהדה שיש לאמריקאי הממוצע כלפי יהודים וישראל, היא גדולה. וזה לא במקרה, חלק יגידו שזה תנ"כי, חלק יגידו שזה עניין של עקרונות שעליהם נסמכת ארה"ב, שהופך אותה למעצמה, שמחייב אותה לתמוך ביהודים. וחדשות טובות שלישיות: יש הרבה מנהיגים בעולם שמבינים את זה, אולי בגלל שאנטישמיות עולה, מנהיגים בכל הדרגים, עומדים ואומרים אנחנו חייבים להילחם בזה, ואיך זה ששנים אחרי הקרמטוריום הפך לקר, רואים את האנטישמיות, הם נלחמים על עתיד החברה שלהם, חברה שרוצים שתהיה לילדים שלהם.

כנס הרצליה נערך על ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי

השארת תגובה