מומלץ: בית מלון שהוא גם מוזיאון

הבית של דונה גרציה הוא מלון מוזיאון חי בטבריה, שנושא את שמה של האישה המופלאה, שתעלומה אופפת את תולדותיה. זהו מלון ומוזיאון ייחודי שכולו סביב מורשתה המרתקת של דונה גרציה

מלון דונה גרציה טבריה
מלון דונה גרציה טבריה

מלון דונה גרציה, הוא מלון בוטיק ייחודי בבעלות קבוצת אמסלם תיירות ונופש. זה מלון בין היחידים בארץ שמשלבים בתוכו מוזיאון עם היסטוריה ענפה. המלון מארח קבוצות תיירים מרחבי העולם לצד קבוצות של ישראלים.

הוא מתאים במיוחד לדתיים בגלל הכשרות והמשגיח הצמוד, הסביבה המדהימה, איכות ושירות האורחים וכמובן האוכל שמיוצר בכמויות קטנות שמאפשרות איכות.

המלון קיים כ- 18 שנה ויש בו 66 חדרים. הוא ממוקם במיקום מרכזי בטבריה- 5 דקות הליכה מהטיילת וממרכזי הקניות בעיר. במלון יש ארוחות בוקר, צהרים וערב וניתן לבחור בפנסיון המותאם לכל לקוח. במקום מתקיימים גם כנסים וימי עיון לחברות.

הערך המוסף של המלון הייחודי מתבטא בפן המוזיאוני שבו מקבלים חוויה אחרת בעיצוב של המאה ה- 16. האולמות במלון מעוצבים בהתאם לכל מדינה שהייתה בה דונה גרציה. טווח המחירים משתנה בהתאם לתקופת השהות במלון ולצורכי הלקוח.

הבית של דונה גרציה הוא מלון מוזיאון חי בטבריה, שנושא את שמה של האישה המופלאה, שתעלומה אופפת את תולדותיה. זהו מלון ומוזיאון ייחודי שכולו סביב מורשתה המרתקת של דונה גרציה.

אורחי המלון מקבלים סיור במוזיאון שהופך את סיפורה המרגש של המנהיגה היהודית האגדית והמופלאה מהמאה ה- 16 חנה לבית נשיא היא "דונה גרציה" לחוויה בלתי נשכחת שמעבירה למבקר את מסתורי המאה הסוערת מרובת תהפוכות ותגליות שהביאו לעולם ערכי-תרבות ואומנות מהפכניים ומאידך משבר קשה לעם היהודי בתקופת גרוש ספרד ופורטוגל.

בתקופה זו פעלה  אישה זו, מנהיגה  פורצת דרך בעלת עוצמה וחזון להצלת אלפים  מבין אחיה היהודים מגזרות השמד ומציפורני האינקוויזיציה ואף הקימה לצורך כך רשת הצלה שהייתה פרושה ברחבי אירופה.

היא עוקרת לאימפריה העות'מאנית והופכת לגורם כלכלי מרכזי רב זרועות. היא אף הגדילה לעשות וקראה תיגר על האפיפיור, בהכריזה חרם על עיר הנמל האפיפיורית אנקונה שבאיטליה.

בקושטא היא יוזמת מהלך מדיני פוליטי מדהים חסר תקדים. לשם כך היא בוחרת בטבריה, אחת מארבע ערי הקודש של העם היהודי בארץ ישראל, אשר הייתה במשך כחמש מאות שנה מרכז רוחני לעם היהודי, עם חורבן בית שני הסנהדרין לאחר המעבר ליבנה ומיבנה לאושה, לבית שערים,  לציפורי ולבסוף מתמקמת בטבריה.

בטבריה חובר ונחתם התלמוד הירושלמי בטבריה ישבו גדולי התנאים, בה חובר אף הדקדוק העברי ובזכרון הקולקטיבי של יהודי ספרד הייתה ונותרה עיר קדושה מקור לערגה. באין הסכמה של השולטאן, לקבל את ירושלים (ווקף מוסלמי) היא מבקשת לחכור את טבריה ושבעה כפרים סביב לה ופונה לסולטאן כי יעניק "פירמן", גושפנקא להקמת ישות יהודית בארץ ישראל.

אנו במוזיאון פועלים להארת התקופה והדמות, שבה צמחה תפיסה מנהיגותית יהודית, זקופה פורצת דרך, המחוברת לארץ ישראל ולטבריה בפרט לכן הגיעה העת להשיב עטרה ליושנה ומעל לכל מפעמת בה האמונה כי "ממנה עתידין ישראל להיגאל", לפיכך טבריה התחלה נכונה וטובה.

הסיפור הותיר חותם במשפחת אמסלם שהינה משפחה שורשית, דור שמיני בטבריה, ובעיקר  ביעקב אמסלם, שהבין מייד את הפוטנציאל העצום הגלום בסיפורה הן בערך המוסף הציוני היהודי והן הערך התיירותי המיוחד.

מדובר ביוזמה תיירותית שנשענת על ההיסטוריה המקומית והעולמית של העם היהודי. המוזיאון הינו יצירת אומנות, מלון ומוזיאון שהינם  שחזור של ארמון ספרדי ברוח המאה ה- 16. הוא מהווה רקע מושלם לסיפורה המופלא של דונה גרציה לצלילי פסנתר באווירה תרבותית ייחודית, כשגולת הכותרת היא "תמונה למזכרת" פעילות  בתלבושות ססגוניות מרהיבות ברוח המאה ה16 בה מתלבשים ומצטלמים תמונה למזכרת אותה מקבלים ע"ג מארז הביתה. הסיורים מודרכים ומתבצעים בכל ימות השבוע בשעות קבועות מ 10:00 ועד 16:00. יש להזמין את הביקור מראש. בטל 04-6728900.

https://www.donagracia.com

השארת תגובה