אחדות – בידי הנשים

אדמה יבשה
אדמה יבשה

דנה נכנסה בסערה. יומיים קודם היא תיאמה איתי, רצתה לעשות לעצמה משהו שונה לכבוד יום הולדת חמישים. "עכשיו חזרתי מהכותל" אמרה בגאווה, והראתה לי צילום של אבני הכותל ובתוכם הפתקים שתחבה. "זהו, אני כבר אחרי שני שליש חיים…" סיכמה בלי גאווה. ״מה שנשאר הוא עוד שליש, ואם זה ימשיך ככה אז אין טעם״ פסקה.

ואני נזכרת איך פגשתי את דנה. זה היה כשאביה ואבי (שניהם כבר פרשו לעולם הבא) היו מאושפזים באותה מחלקה בתל השומר. גם דנה נזכרת. ״הייתי מגיעה בחמש וחצי בבוקר לפני העבודה" דנה מספרת, "מכינה לאבא כוס תה ועוזרת לו להתארגן ועוברת בדרך הביתה אצל אביך לשמוע את הסיפור היומי שלו. הבקרים הקסומים האלה עם הדרת הפנים וכישרון מספרי הסיפורים לא יוצא לי מהראש. הבוקר נזכרתי שסיפר לי על אדם דל ואביון שרצה להוריש לבניו את המעיל היקר היחיד שהיה ברשותו, אך כשראה ששני ילדיו אינם מסתדרים בחלוקת הרכוש קרע בזעם את המעיל והעניק לכל אחד מהם מחציתו. הסיפור הזה לא הרפה ממני אז ועלה לי היום בעוצמה" ממשיכה דנה להפליג בזיכרונות. בכל אופן, יום הולדת הוא יום שבו אדם מעלה זיכרונותיו ומתבונן בחייו. ודנה ממשיכה: ״לא אשכח ששיתפתי את אבי בסיפור, והוא אמר לי בתוכחה: את רואה דנה'לה, לעולם אל תריבי עם אחיך היחיד, אתם רק שניים – תהיו בשלום ואחווה תמיד!"

פרשת קורח היא פרשה מיוחדת במינה. מדובר בה על מחלוקת ועל שלום, על מנהיגות ועל קדושה.

קורח, בן דודו של משה, קורא תיגר על מנהיגותו של משה רבנו ויחד עם דתן, אבירם, און בן פלת ומאתיים וחמישים דיינים מכובדים הוא טוען על משה ועל אהרון: "כל העדה כולם קדושים ובתוכם ה'! מדוע אתם, משה ואהרון, לקחתם לעצמכם את שרביט המלוכה והכהונה הגדולה?"

״מחר בבוקר" אומר משה לקורח ולעדתו, "תראו כי לא ביוזמתנו קיבלנו את עול ההנהגה. הייתה זו הוראה מפורשת של הקב״ה."

"היבדלו מתוך העדה הזאת" אמר האלוקים למשה ואהרון, "ואכלה אותם ברגע אחד!". אך משה ואהרון נופלים על פניהם ומבקשים מבורא העולם לא להעניש את כל בני ישראל בשל חטא של אדם אחד, קורח.

וכידוע, הסיפור לא נגמר טוב, וכדברי משה האדמה פצתה את פיה ובלעה את קורח ועדתו ואת משפחתם ורכושם.

לעומת זאת, הסיפור שלנו, הנשים, הוא שונה. בידינו לכוון להביא אחדות, שלום ושלווה בישראל. אם נצליח לוותר, לא לחשוש מתחרות ולבטל כל רגש של התנשאות או חשיבה שמישהי אחרת מתנשאת עלינו – נוכל להוביל יחד דרך לגאולה השלמה. זה בכוחנו, יש טעם ויש מטרה לחיינו.

ומה את יכולה לעשות היום, כדי להביא אחדות בבית ובעולם?

חשבי על כך, ועד אז – את מוזמנת לכנס אחדות נשית בירושלים.

 

השארת תגובה