נאומו המלא של אהוד ברק אמש

אהוד ברק: "זה לא הזמן לרפיסות ולא הזמן לפחד. זה לא הזמן לפאסיביות ולא הזמן לדיבור עמום. זה לא הזמן להיות על הגדר"

אהוד ברק
אהוד ברק

ערב טוב לכולכם,
באנו לכאן לומר את דברנו על מה שקורה מסביב, ולהודיע על הקמת מפלגה חדשה שתפעל לתיקון גדול, במובנו היהודי, במדינה ובחברה.
בניגוד למקובל בפוליטיקה הישראלית, לכולנו יש כרטיסי אשראי ואנחנו משתמשים בהם. ובניגוד לפרקטיקה של מסיבות עיתונאים, גם נענה על כמה שאלות.

הניסיונות לשבש שוב תהליכים דמוקרטיים, לתעתע בציבור ולהציע שוחד פוליטי, הם המשך ישיר להתנהלות נתניהו, שתכליתה לפלג ולהסית זה בזה את חלקי החברה הישראלית – ולקעקע את מערכות האכיפה, החוק והמשפט – והכל לתועלתו האישית, כדי להימלט מאימת הדין.

אלו ימים חשוכים שלא ידענו כמותם.

נתניהו ויושב ראש הכנסת עושים שימוש ציני בטיעונים ממלכתיים לכאורה, שבועות בודדים אחרי שהם פיזרו את הכנסת בניגוד לרצון חבריה, כדי למנוע מנשיא המדינה מלהעביר את המנדט להרכבת הממשלה לחבר כנסת אחר, אחרי שנתניהו נכשל.

אנחנו לא עיוורים. מערכת הבחירות האחרונה הוקדמה אך ורק כדי לשבש את מהלכי המשפט שהולך ומתקרב אל נתניהו בהאשמות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. היא הוקדמה משום שהמבצע לחילוצו של החשוד באמצעות חוקי החסינות, ופסקת ההתגברות וכל האמצעים האחרים – נכשל.

כל אזרח ואזרחית בישראל חשוב שיזכרו ידם של מי הייתה במעל, מי לקח חלק בניסיון לחתור תחת מהותה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית דמוקרטית שמכוננת על אדני צדק ושוויון, ברוח עקרונות הכרזת העצמאות וחזון הנביאים.

מנהיגות מוסרית נבחנת ברגעים כאלה. אזרחי ישראל יזכרו שאיש מחברי הקואליציה, או מראשי הליכוד, לא העז לעצור את ההידרדרות המטורללת אליה מוביל אותנו נתניהו. ואיש איש מהם נושא בחלק מהאחריות.

זה לא הזמן לרפיסות ולא הזמן לפחד. זה לא הזמן לפאסיביות ולא הזמן לדיבור עמום. זה לא הזמן להיות על הגדר.

את שלטון נתניהו, עם הקיצוניים הגזעניים המושחתים, עם המשיחיים ועם ההנהגה המושחתת שלו – את המשטר הזה של נתניהו יש להפיל, לא להציל.

עתיד המפעל הציוני כולו מונח על הכף. ואנחנו צריכים להתגייס, לשלב ידיים, להיכנס לזירה, לדבר חד וברור, להיאבק בנחישות, ולנצח.

חומרת הנסיבות והדחיפות הביא אותי ואת חבריי לרגע שבו אין מנוס מנטילת אחריות ומקבלת החלטות מיידית.

השאלה איננה האם את מקומו של נתניהו יתפסו גדעון סער או ישראל כ"ץ, השאלה היא מי יכול? למי יש את הניסיון והנחישות הנדרשים על מנת לשנות את המסלול ההרסני שמוביל אותנו אל התהום.

אני מכיר את נתניהו יותר מחמישים שנה. ראיתי אותו ברגעים יפים וברגעים יפים פחות. ברגעים מרגשים וברגעים כואבים. הייתי יריב פוליטי שלו, הבסתי אותו בבחירות, ושנים מאוחר יותר התגייסתי לשרת כשר הביטחון בממשלתו. נתניהו הגיע לסוף דרכו. לסוף דרכו. יודעים זאת גם טובי מקורביו. יודעים זאת גם חבריו לסיעה ולממשלה, רובם, כמה חבל, אחוזי שיתוק ופחד.

כמפקדך לשעבר אני אומר לך בנימין נתניהו: אסור לך להמשיך ולאחוז בהגה השלטון. גם לטובתך שלך. גם לטובת המדינה וכל מה שתרמת לה לאורך חייך. זמנך כמנהיג פוליטי תם. ההיאחזות בקרנות המזבח יכולה להיגמר רע. רק רע.

על מנת להחזיר את התקווה ולהחזיר את ישראל האהובה שלנו למסלול, החלטנו להקים בימים הקרובים מסגרת פוליטית מתאימה. נגייס בימים הקרובים את האמיצים שמבינים את המשימה, ויחד נפעל לסיום משטר נתניהו.

זה יהיה מהלך של איחוד כוחות וחיבורים, של התגייסות, של אומץ ושל נחישות.

ביבי, זה הזמן וזה הרגע האחרון שלך ללכת הביתה מרצונך.

אני מבקש להזהיר אותך: אל תנסה לגרור מדינה שלמה לכאוס כדי לחלץ את עצמך מהכלא. אתה תיתקל במיליוני ישראלים שהמדינה, לדעתם, היא שלהם, ולא נכס פרטי שלך. אתה תיתקל בישראלים שלא מוכנים לשחק את המשחק הזה של שנאה, פירוד והסתה. אתה תיתקל בישראלים מהעיר, מהשכונות, מהעיירות ומהכפר, שמבינים שמנהיגים קמים, עולים, באים והולכים, אבל החלום הציוני לתקומה מדינית ויהודית במדינה דמוקרטית – החלום והחזון הזה חי וקיים.

אתה תיתקל במיליוני ישראלים שמתנערים מן הייאוש, שזורקים הצידה את התבוסתנות , שמרימים מחדש את ראשם ומתגייסים – לא בעבור אדם מסויים, גם לא בעבורנו, אלא בעבור ישראליותם, בעבור מדינתם, בעבור עתידם ועתיד ילדיהם – כי פשוט כבר אי אפשר אחרת.

ולכם – בכחול לבן, אחיי לנשק, פקודיי בעבר: בני, בוגי, גבי וחברי הטוב יאיר לפיד. אני אומר:

היריבות שלנו היא עם נתניהו ודרכו. יש מאות אלפים של מצביעים הגונים, טובים וישרים, אמיצים ופטריוטיים ממש כמונו, בליכוד, בכולנו, בבית היהודי, בימין החדש, בישראל ביתנו ואפילו במפלגות החרדיות – אנשים שמבינים שנחצו במדינת ישראל, בשנה האחרונה ובחודשים האחרונים ובשבועות האחרונים, כל הקווים האדומים. הציניות, חוסר הבושה והיעדר הגבולות לא ייעצרו רק ברדיפה וסימון של "שמאלנים", כביכול; מי שמתחיל ברדיפה של אחיו ואחיותיו, מהר מאוד רודף את המשפחה כולה.

אני קורא מכאן, כמי ששירת את מדינת ישראל לאורך מרבית שנות חייו, לצו 8 לכל מי שהמדינה הזו יקרה לו. אני קורא מכאן לצאת מהמחנאות ומהמלכודת שטמן לנו בנימין נתניהו. אני קורא מכאן לתנועה אדירה של ישראלים, לתנועה של חיבור מחדש, של התעלות מעל לכל שיקול אישי כדי להציל את הבית של כולנו.

זו העת לחיבורים, להתגייסות מלאה וללא תנאי. זה הזמן לנצח כי אין לנו את הפריבילגיה להפסיד.

יושבים כאן חבריי לגרעין המייסד של מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות. אלינו יצטרפו עוד רבים: נשים וגברים מכל קצות העם והחברה. אנחנו נהווה את התשתית לחיבורים פוליטיים נוספים, לחיבורים שבאים מכל קצות החברה הישראלית. נעשה את כל מה שצריך כדי לנצח.

תגובה אחת
  1. כל הכבוד וכן הקריאה גם לחיים רמון להקים מפלגה להציל את המדינה וכן לתמר זנדברג שהדיחו אותה ממרץ שתקים מפלגת שמאל אמיתית וכן רון חולדאי שיקים מפלגה שמאלנית אמיתית שתציל את המדינה

השארת תגובה