גבעת אולגה: פינוי בינוי של 1,100 יחי"ד

פרויקט הבינוי פינוי של חברת ענב לבניית כ-1,100 יח"ד בגבעת אולגה אושר בוועדה המחוזית, הפרויקט מאפשר לבנות תחילה דירות חדשות לתושבי השכונה ולאחר מכן הריסת המבנים הישנים. אפי כץ מנכ"ל ענב: "נצא לביצוע להקמת השכונה החדשה כבר במהלך השנה הקרובה"

עין-הים-אולגה-חדרה-פינוי-בינוי-ענב-1030x756
עין-הים-אולגה-חדרה-פינוי-בינוי-ענב-1030x756

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה של חיפה אישרה את תכנית הענק להתחדשות עירונית של חברת ענב בגבעת אולגה בחדרה. מדובר בפרויקט בינוי פינוי הכולל בניית כ-1,100 יח"ד חדשות, 2,300 מ"ר שטחי מסחר, כ-2,000 מ"ר שטחי תעסוקה ו-44,000 מ"ר שטחי ציבור.

על פי התכנית, המתוכננת על קרקע בשטח של כ-115 דונם, ענב תבנה תחילה בניינים חדשים אליהם יעברו משפחות האמורות לפנות את דירותיהם הישנות, לאחר פינוי יהרסו הדירות הישנות ובמקומן יבנו במרכז שכונת אולגה הוותיקה מבני ציבור פתוחים. סה"כ ייהרסו 198 יח"ד ישנות ויבנו במקומם כ-1,100 יח"ד שיתפרסו על פני כ-12 בניינים המתנשאים לגובה של כ-11-34 קומות.

אפי כץ, מנכ"ל חברת ענב: "מדובר בבשורה לתושבי שכונת אלי כהן וחברת ענב. אנו מקדמים את הפרויקט מזה כ-10 שנים. מדובר בפרויקט משמעותי שיאפשר הקמת כ-1,100 יח"ד חדשות ובנוסף שטחי מסחר ותעסוקה בצמוד לשכונת עין הים ולשמורת טבע על מצוק לאורך קו החוף. אני מעריך כי נצא לביצוע להקמת השכונה החדשה כבר במהלך השנה הקרובה".

בהחלטת הוועדה נכתב כי "הוועדה סבורה שמדובר בתכנית בעלת חשיבות ותרומה לעיר ותושביה, ולפיכך יש חשיבות תכנונית וציבורית לאשרה. הוועדה קיימה דיון מעמיק בהתנגדויות ושקלה את האיזון בין הרצון לקדם התחדשות עירונית תוך שיפור וחיזוק המרחב הציבורי לטובת דיירי המתחם והשכונה כולה, לבין הרצון לשמור על המאפיינים האורבניים ולצמצם פגיעה בסביבה האורבנית הקיימת".

הפרויקט ממוקם בצידה המערבי של העיר חדרה בסמוך לקו חוף הים. הפרויקט הינו מסוג בינוי פינוי, כלומר דירות הדיירים יבנו על קרקע פנויה, ובכך יזכו הדיירים להיכנס לדירות החדשות ללא צורך במעבר לדיור זמני במהלך ביצוע הפרויקט.

4 תגובות
  1. על איזה רחובות מדובר?

  2. אולגה ד
    תנחשו למי שייכים רוב הדירות אתן לכם רמז….הון שלטון עולם תחתון היה בכיר בעירייה מוכר לכם מכוניות עם שאסי…נו…..מעניין איך ידע פינוי בינוי הם ממש צדיקים רואים את הנולד
    פחחחחחחחח

  3. גבעת אולגה, גם אם יהרסו את כולה עדיין תישאר מקום נגוע בלתי מעובד, בשל תושבי השכונה המעילים.

    שומר נפשו ירוק.

  4. מה יהיה עם פינוי בינוי בשכונת רמבם מה

השארת תגובה