"ורוח ונשמה שנפחת באפינו"

בצל ההיערכות למחנה הנופש הבריאותי של 'חיים לילד' – מסיבת הודיה של חולה CF שעבר השתלת ריאות בהצלחה

חיים לילד
חיים לילד

יו"ר 'חיים לילד' הרב ראובן סקלר: "שמחנו מאד להשתתף במסיבת ההודיה המרגשת. עין לא נשארה יבשה כשהמושתל הגיע ב'נשמת' למילים "ורוח ונשמה שנפחת באפינו". הלוואי שכולם כבר יזכו לרפואה שלמה, ועד אז נמשיך ללוות אותם במסירות ובמקצועיות"

במרכז הארץ התקיימה מסיבת הודיה מרגשת של חולה CF אשר היה משתתף תדיר במחנה הנופש הבריאותי של 'חיים לילד' בשווייץ, ובאחרונה עבר השתלת ריאות. משמעות ההשתלה היא – הפיכתו של החולה לבריא, להוציא מספר מגבלות שהוא מחויב לשמור, כדי להגן על הריאה המושתלת.

לאחר ההשתלה, חוזר המושתל בעזרת ה' לחיות כאחד האדם, ובעצם ניתנו לו משמים חיים חדשים ואחרים לגמרי.

במסיבת ההודיה הודה החולה ליו"ר ארגון 'חיים לילד' הרב ראובן סקלר ואמר: "אין מילים להודות לרב סקלר היקר, לגב' מ. קוריאט ולכל הארגון אשר ליוו אותי במסירות יום יום, היוו תמיכה למשפחתי וסעדו אותי ברגעים הקשים ביותר".
הרב סקלר סיכם ואמר: "שמחנו מאד להשתתף במסיבת ההודיה המרגשת. עין לא נשארה יבשה כשהמושתל הגיע באמירת פיוט התפילה הנרגש 'נשמת כל חי', למילים "ורוח ונשמה שנפחת באפינו", כל המשתתפים מחו דמעה ושרו נרגשות את התפילה, והלוואי שכולם כבר יזכו לרפואה שלמה, ועד אז נמשיך ללוות אותם במסירות ובמקצועיות".

ובתוך כך, ארגון 'חיים לילד' החל בהיערכות רבתי לקראת מחנה הנופש הבריאותי שהוא מפעיל במלון בעיירה 'פרפן' בשווייץ, זו השנה ה-21.

כידוע, מקיים ארגון 'חיים לילד' מחנה קיץ בריאותי המיועד לחולי מחלת הריאה – סי. אף. המחנה מתקיים בהרי האלפים בשווייץ הידועים ביתרונות הרבים למען חולי מחלות הריאה ודרכי הנשימה. המחנה מגובה על ידי רופאים ופיזיותרפיסטים-ריאתיים, עם פיקוח רפואי צמוד. גננות מטפלות בילדים הקטנים. תוכניות עשירות ומרתקות, מנעימות את הימים.

באזור המלון שבו מתקיים המחנה, ישנם רכבלים המגיעים לנופים מדהימים ביופיים. בנוסף, בחלק מזמן השהייה במלון, יהיה אוטובוס צמוד למלון, כדי לדרבן את הקבוצה לצאת להליכות רגליות בנופים חדשים ומאתגרים, לצידי נחלי מים מפכים. הליכות אלה, כפי שהוכח, משפרות ללא הכר את סיבולת לב-ריאה ויש להן השלכה דרמטית על בריאות המתרפאים.

המחנה הרפואי מתקיים בעיירה הציורית פרפן, על צלע ההר המטפס מהעיר הגדולה חור, אל העיירה לנצרהיידה.

'חיים לילד' שוכר את המלון על כל חדריו ואולמותיו, למשך כארבעה שבועות: שלושה שבועות של המחנה ושבוע להכשרת המלון על ידי צוות של רב ומשגיחים לפני המחנה ולהחזרת המלון אל מכונו לאחריו.

מלון "פוסט" המפואר בעיירה פרפן, נמצא במקום שהוא בגובה כ-1560 מטר מעל פני הים, עם אוויר צלול להפליא, באזור עם מעט מאוד מכוניות, מקום המשקיף אל נופים מרהיבים.

השארת תגובה