בני ברק: יוזל תעריף הארנונה

מחירי הארנונה בכל הארץ רק עולים? בעיריית ב״ב מוכיחים כי אפשר אחרת, ולראשונה ביוזמתו של ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין: תעריפי הארנונה בבני ברק יוזלו

בניין עיריית בני ברק
בניין עיריית בני ברק

לראשונה מזה 90 שנה, מועצת העיר בני ברק צפויה לאשר בשבוע הבא את צו הארנונה העירוני לשנת 2020 שגיבש ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, ובו שורת הקלות והורדת תעריפים בעלות של מיליוני שקלים. זאת בהמשך למדיניותו של ראש העיר להקלות על תושבי העיר.
על פי הנחיית ראש העיר אברהם רובינשטיין, מועצת העיר בני ברק תאשר לראשונה: נוסחה אחידה והוגנת לכל הדירות בבניין.

עיקרי התוכנית:

• הפחתה של תעריפי הארנונה ב2.58%, המהווים את מלוא גובה ההעלאה האוטומטית של משרד הפנים, לדירות שגודלן עד 150 מטר.

• בוטל "סיווג הפנטהאוז" שחייב עד כה בעלי דירות בקומה העליונה בתעריף מלא כמו דירות צמודי קרקע. בעלי הדירות בקומת הגג ישלמו תעריף זהה לשאר דירות המגורים בעיר.

• הפחתת התעריף על מרפסת פתוחה שאינה מקורה, לתעריף מינימום המותר על ידי משרד הפנים, בעוד שעד כה שילמו התושבים תעריף מלא כשאר חלקי הדירה, מדובר בהפחתה של יותר מחצי מהמחיר למ"ר למגורים.

כמו כן נקבע מועד אחרון להגשת בקשות להנחה בארנונה, לתאריך 30.6.20, זאת על מנת שבאגף ההכנסות יוכלו להתמודד עם הבקשות הרבות ועל מנת לייעל את התהליכים ולשפר את השירות.

ראש העירייה הרב אברהם רובינשטיין: "אני שמח שהעירייה יכולה להוריד תעריפים, דבר שלא נעשה עשרות שנים, ואני מקווה שנוכל להמשיך במגמה הזאת, לטובת כלל תושבי העיר, ובעיקר האברכים ומשפחות ברוכות ילדים, אני לא רואה סיבה שתושב שגר בדירת גג ישלם מחיר יקר יותר מאדם שגר בקומה שניה, או שתושב שיש לו מרפסת פתוחה ישלם עליה כמו חדר מגורים רגיל".

הרב רובינשטיין ציין לשבח את אגף ההכנסות בראשות הגב' אסתר פיק, שעמלו לצד צוות לשכת ראש העיר במשך חודשיים על מנת להביא את ההקלות לכדי מעשה, כל זאת לצד שמירה על חוסנה הכלכלי של העירייה"

השארת תגובה