ריבלין: "אנו מזהירים את לבנון"

"אנו מזהירים את חיזבאללה לבל יכפיף את לבנון לאג'נדה איראנית, ואנו מזהירים את לבנון לבל תשמש כבסיס לתקיפת ישראל. איננו ששים אליי קרב, אבל צה"ל דרוך ומוכן לתת מענה לכל איום"

נשיא המדינה צילום מארק ניימן לעמ
נשיא המדינה צילום מארק ניימן לעמ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום, שלישי, ט"ו בסיוון, 18 ביוני, בטקס האזכרה לחללי מלחמת שלום הגליל שהתקיים בהר הרצל. בהשתתפות המשפחות השכולות, השר לשירותי דת יצחק וקנין וממלא מקום יו"ר הכנסת אלעזר שטרן.

בפנייה נרגשת למשפחות אמר הנשיא: "שלושים ושבע שנה חלפו מאז פרצה מלחמת לבנון הראשונה. שלושים ושבע שנים שבהן מחכים יום יום. שלושים ושבעה ימי ההולדת שבהם כבר לא חוגגים. שלושים ושבע שנים של כאב יום יומי, של חלל, של ריקנות. בכל שנה אנו עולים בהר הזה, הר הגעגועים והכאב של ירושלים, לזכור ולהזכיר את האהובים שלכם. האהובים שלנו. הם שנשארו צעירים לנצח בבופור, בצידון ובצור. בכביש ביירות דמשק, בהרי השוף, ובג'בל ברוך."

"מלחמת לבנון הראשונה לא הייתה מלחמת ברירה," הדגיש הנשיא: "הייתה זו מלחמת אין ברירה. מלחמה על שלום הגליל ותושביו. מלחמה צודקת של מדינה ריבונית המבקשת להגן על אזרחיה. על שגרת גני הילדים ובתי הספר. על ילדים, נשים, זקנים וגברים, שהיו נתונים משך שנים לאימת המוות". עוד אמר הנשיא: "אז, כמו היום, אין לנו ולא היה לנו דבר נגד האומה הלבנונית כולה. אז, כמו היום, היו אלה ארגוני הטרור שניצלו את חולשתה של לבנון, את אדמתה של לבנון, לפעילות נגד מדינת ישראל ואזרחיה."

"רק לפני כחודשיים הבאנו לקבר ישראל את רב סמל זכריה באומל ז"ל. זכריה שב הביתה. מדינת ישראל קיימה את השבועה לחיילנו, בנינו ובנותינו, להשיב הביתה את אלה אשר לא שבו מן הקרב. לא הרפינו ולא נרפה מהמשימה הקדושה הזו גם בעתיד. עודנו מחויבים לעשות הכול כדי למצוא כל בדל מידע על חבריו של זכריה רב סמל יהודה כץ ורב סמל צביקה פלדמן ולהשיב אותם אל קבר ישראל."

עוד התייחס הנשיא למבצע "מגן צפוני" וחשיפת המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה ואמר: "אנו מזהירים את חיזבאללה לבל יכפיף את לבנון לאג'נדה איראנית, ואנו מזהירים את לבנון לבל תשמש כבסיס לתקיפת ישראל. איננו ששים אליי קרב. אבל צה"ל דרוך ומוכן לתת מענה לכל איום ולכול תרחיש. מדינת ישראל לא תעמוד מנגד! נעשה כל שדרוש, כדי שאזרחי ישראל ימשיכו לישון בשקט!"

השארת תגובה