קיש: "נתניהו יפטר את אריאל"

ח"כ יואב קיש מעריך כי באם יחליט רה"מ לקדם את סבב מינוי השרים החדשים, הרי שלא מן הנמנע כי שר החקלאות יפוטר מתפקידו

אורי אריאל כל הזמן
אורי אריאל כל הזמן

ח"כ יואב קיש מהליכוד מעריך כי אם ראש הממשלה יבקש לקדם את סבב מינויי השרים כפי שדווח בימים האחרונים, הרי שלא מן הנמנע שיפטר את שר החקלאות אורי אריאל מתפקידו.

לדברי ח"כ קיש, "בניגוד להסכם עם איחוד מפלגות הימין שוויתרו על תיק נוסף בתמורה להישארותו של אורי אריאל בתפקידו, הרי שסבב מינויים של הליכוד יכלול פיטורים של אריאל כמו גם השרים יפעת שאשא-ביטון ואיוב קרא".

קיש העריך, כי "הסיכוי שפרץ יישאר בתיק החינוך בקדנציה הבאה, גבוה יותר ממה שהיה לבנט. אם הליכוד יקבל 45 מנדטים, תיק החינוך יישאר אצל הליכוד. התיק שאני מכוון זה אכן תיק התקשורת שהוא יתפנה. המהלך הזה מתעכב מעט עד שנראה מה קורה עם השר ארדן, שקיבל הצעה להחליף את דנון".

לגבי סוגיית דחיית פינוי חאן אל אחמר על אף אישור בג"ץ אמר קיש, "אני הבנתי כי בגלל תקופת המעבר, התשובה הייתה שרוצים להמתין עד אחרי תכנית המאה. יש רגישות מאוד גדולה בשטח והאמריקנים ביקשו שלא נפעל בנושא עד לאחר מכן. אני חושב שעדיין חשוב להבהיר להם שלנו יש משמעות מאוד מהותית. היא מעבירה גם מסר בעייתי שלא עושים את זה, ולכן אני חושב שאנחנו צריכים לפתור את האירוע מול האמריקאים ולקדם את הפתרון".

השארת תגובה