עתירה: "לאסור על נתניהו למנות שרים"

בעוד ראש הממשלה מתכנן בימים אלו סבב מינויים חדשים ואיוש משרות שרים בממשלתו, עתרה מפלגת 'כחול לבן' ליועמ"ש בענין

כחול לבן
כחול לבן

מפלגת 'כחול לבן' פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה כי זה יבהיר לראש הממשלה כי החוק אינו מאפשר לו למנות שרים חדשים לממשלתו בהתאם לכוונותיו, שכן מדובר בממשלת מעבר.

"נתניהו אינו רשאי להגדיל את מספר שרי הממשלה בתקופת כהונתה של ממשלת המעבר", נכתב בעתירה.

בכחול לבן טוענים כי הוראת השעה המאפשרת למנות יותר מ-19 שרים (בניגוד לקבוע בחוק יסוד: הממשלה) אינה תקפה מעת שפוזרה הכנסת ה-20.

במכתבם כותבים עורכי הדין של כחול לבן למנדלבליט, ״נבקשך להבהיר לממשלת ישראל הנוכחית, כי אין בידיה הסמכות למנות שרים באופן שיביא להגדלת מספר חברי הממשלה מעבר ל-19, ובטרם ייעשה מעשה העומד בניגוד להוראות הדין״.

על פי הדיווחים, מתכוון ראש הממשלה להכריז היום (ב') על מינוי השרים החדשים לממשלתו ובהם ראשי 'הימין החדש' ח"כ הרב רפי פרץ וח"כ בצלאל סמוטריץ'.

בתוך כך, פנתה היום גם התנועה לטוהר המידות ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה דומה.

במכתבה הסבירה התנועה, כי למרות שהוראת שעה בחוק יסוד: הממשלה מאפשרת למנות יותר מ-19 שרים ו-4 סגני-שרים, הרי שפעולה מעין זו תלקה באי-סבירות קיצונית, שכן מדובר בממשלת מעבר "מיוחדת", שזכתה לאמון רק בכנסת ה-20, ובהתחשב בכך שהכנסת ה-21 החליטה על התפזרותה, ובכך שרה"מ כשל בניסיון להרכיב ממשלה בתקופת הכנסת ה-21.

במכתבה, ביקשה התנועה להדגיש כי הממשלה המכהנת בעת הזו אינה נהנית מאמון הכנסת, ולכן מתעורר צורך מיוחד לוודא קיומם של "איזונים ובלמים" על עבודת הממשלה, נוכח המצב המיוחד שבו הממשלה מכהנת בלא אמון הכנסת ובלא מתן דין וחשבון לכנסת.

השארת תגובה