אל תגזרי! כך תשמרי על השיער הארוך

ממש כמו האופי הישראלי השיער הישראלי מגיב בעיקשות ובמרדנות למזג האויר הלח ♦ בכל יום נושרות כ-100 עד 200 שיערות מראשינו ♦ אז איך מתמודדים ושומרים על השיער בריא, חי וחזק? ♦ עדי פרג'י, מנהלת הדרכה לוריאל פריז בטיפים ובהמלצות חשובות

עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

העיסוק בשיער לא פוסח על אף אחד מאתנו, ולפעמים נדמה שלשיער הישראלי חיים משלו: מעל 80% מהנשים בישראל הן בעלות שיער ארוך; הוא גלי עד מתולתל בדרך כלל וממש כמו האופי הישראלי הידוע, הוא מגיב בעיקשות ובמרדנות למזג האויר הלח. בתגובה, חלקנו מנסות ליישר אותו או לשלוט בו בעזרת מיני מכשירים חשמליים, כגון פן, מחליק ומסלסל. הוסיפו לשימוש הנפוץ במכשירים אלה את העובדה שמזג האויר החם גורם לנו לאסוף תכופות את השיער, וגם את הרצון לאמץ צבע שיער בהיר יותר, שגורם לרבות מאיתנו לצבוע או להבהיר את שיערן. לאחר כל זה, פלא שרבות מאיתנו סובלות מקצוות מפוצלים או מאורכים בעלי מראה נוקשה, עייף, דהוי או שבור?

אם גם אתם מהנהנים בזמן שאתם קוראים את זה, כנראה חלק מהפעולות מבוצעות גם על ידכם באופן קבוע. לפני הכל, הנה כמה עובדות מאת עדי פרג'י, מנהלת הדרכה לוריאל פריז, שכדאי לדעת על השיער שלנו:

  • השיער עשוי בעיקרו מחלבון שנקרא קרטין, הנמצא גם בציפורניים שלנו.
  • צורת השיער, דהיינו- חלק, מתולתל או גלי, נקבעת עוד בזקיק השערה. זקיק עגול יצמיח שיער חלק; זקיק אובלי יצמיח שיער גלי, ואילו זקיק שטוח יהיה אחראי לשיער מסולסל לתפארת.
  • צבע השיער מוכתב על ידי כמו המלנין (פיגמנט) והצפיפות שלו. לדוגמה, שיער שחור מכיל כמות גדולה של מלנין; בעוד בעלי שיער לבן אינם מייצרים מלנין כלל. בעלי שיער חום מייצרים פיגמנט בשם איומלנין ברמה גבוהה, בדומה לבעלי השיער השטני; אך אצלהם, הצפיפות אינה אחידה, דבר הגורם למראה בהיר יותר.
  • גם השיער שלנו מושפע מאיכות התזונה שלנו: שיער חלש, שביר או קשקשי יכול להעיד על תזונה לקויה או לא מאוזנת. השתדלו לצרוך כמות מספקת של ירקות, פירות, בשר ומוצרי חלב (סידן).
  • השיער נושר באופן קבוע, וזהו בעצם חלק מתהליך ההתחדשות שלו. בכל יום נושרות כ-100 עד 200 שיערות מראשינו, שקרוב לודאי שיתחלפו באחרות. אם הבחנתם בנשירה בקצב גבוה מהרגיל, אין זה אומר ששיערכם יהפוך לדליל; יתכן שזו תוצאה של שינוי כלשהו בתזונה, שינוי הורמונלי (כמו הנשירה שמתרחשת לאחר לידה) או תהליך טבעי. מתי כדאי לבדוק את המצב? כאשר ישנה נשירה אינטנסיבית של יותר מ-200 שיערות ביום.

מהו סוג השיער שלכם? האם יבש, האם שומני? כך תאתרו את סוג השיער שלכם בקלות:

שיער יבש: כל שיער הוא יבש מטבעו, ויש לזכור שהשומניות מגיעה מן הקרקפת. היא מתפזרת באופן טבעי ובאמצעות פעולת הסירוק (העדין!) לכל אורך השיער. שיער יבש לא בהכרח מעיד על הפרשת שומן פחותה; ייתכן והשיערות עצמן ניזוקות מאותן הפעולות שהזכרנו לעיל: ייבוש תכוף, איסוף הדוק של השיער, שתייה מועטה, ועוד. אם זהו המצב אצלכם, נסו להפחית את תדירות הפעולות הללו ובמקביל לשקם את השיער בעזרת מסיכות טיפוח מתאימות לשיער, שימוש במרכך שיער משקם לאחר כל חפיפה, ועוד.

שיער שומני: שיער שמנוני ומבריק מאוד למראה, המכוסה בשכבת השומן שמקורה בקרקפת. ניתן לאזן את הפרשת השומן הזו על ידי שימוש בשמפו ומרכך ייעודיים, לווסת את כמות חפיפות השיער לפעמיים עד שלוש בשבוע (חפיפה יומיומית אמנם תנקה לרגע את השומן שכבר הצטבר על השיער, אך למעשה תגרה הפרשה נוספת), הימנעות מהברשות תכופות מדי של השיער (פעם ביום זה מספיק) ועוד.

שיער רגיל: שיער זוהר ומבריק מטבעו, עם הפרשה שומנית מאוזנת. בעת טיפוח שיער רגיל, יש לתחזק אותו מאוזן ובריא, על ידי שימוש בשמפו בעל חומציות מאוזנת ולהקפיד על מסיכת הזנה פעמיים בשבוע לפחות. אם תרצו ללכת צעד קדימה ולשמור על שיערכם הבריא מיובש ומפגעי השמש של הקיץ, הקפידו על חבישת כובע כאשר אתם צועדים בחוץ.

השקה חדשה: סדרת DREAM LONG של אלביב, מבית לוריאל פריז; סדרה המותאמת לצרכי השיער הארוך שלך

ניתן להגדיר שיער ארוך, כשיער שחוצה את קו הכתפיים. כאמור, מרבית מהישראליות מתהדרות בשיער ארוך, ואפילו מוסיפות לו אורך ונפח בעזרת תוספות, שבשנים האחרונות הופכות פופולריות יותר ויותר. בלי קשר לסוג השיער, לשיער ארוך מאפיינים משלו: הוא נוטה להשבר בקלות רבה יותר בשל אורכו, סימנים של תסרוקות קבועות (כגון איסוף יומיומי בקוקו או קליפס) ניכרות בו, ולעיתים קרובות הוא מוגדר פגום עקב יובש ו/או קצוות מפוצלים. שיער ארוך דורש השקעה ספציפית, המתאימה לו במדויק. שיער ארוך, מבריק ובריא תורם למראה הכללי ולביטחון העצמי.

מתי וכמה חופפים שיער ארוך?
אין חוק אמיתי לגבי תדירות החפיפה הרצויה לשיער ראשנו. זה תלוי בסוג השיער, באיכותו, האם הוא צבוע או עבר תהליכים אחרים, ועוד. חפפו את שיער ראשכם בתדירות אותה אתם מוצאים מספקת, על מנת שמראה שיערכם מחפיפה לחפיפה יהיה נקי, בעל ברק טבעי, נפח קליל ואינו שומני למגע.

מותג טיפוח השיער ELVIVE משיק את DREAM LONG, סדרה חדשה שמתאימה לשימור האורכים, שיקומם במקרה של שיער פגום, הענקת חוזק וברק, וכמובן- שמירה על הקצוות, החשובים כל כך למראה הכללי של השיער. בסדרה ארבעה מוצרים, המהווים שגרת טיפוח מלאה ואופטימלית עבור שיער ארוך, לתוצאות נראות לעין: שמפו, מרכך, מסיכת טיפוח משקמת, וקרם לחות ועיצוב משקם להצלת הקצוות. כל מוצרי הסדרה מכילים ויטמינים, קרטין צמחי ושמן קיק, ובעלי ניחוח זהה, לשיער המפיץ ריח של ניקיון טרופי משכר.

שגרת הטיפוח המומלצת עם DREAM LONG:

  1. התחילו בחפיפה עם השמפו המשקם של הסדרה. הניחו מעט מהשמפו על כף היד, ועסו את הקרקפת היטב. אין צורך לגרות את הקרקפת על ידי שפשוף חזק מדי עם הציפורניים; עיסוי קל של הקרקפת עם כריות האצבעות מספיק בהחלט על מנת להסיר את הלכלוך והתאים המתים מהקרקפת.
  2. המשיכו עם מסיכת טיפוח SOS להצלת אורכי השיער: מרחו כמות נכבדת על האורכים והקצוות. המתינו בו 2 ל-3 דקות ושטפו היטב. מסיכות טיפוח לשיער, בעיקר אלה הנשטפות במים, מחדירות חומרים מטפחים ביעילות ומשפרות משמעותית את מראה השיער.
  3. סיימו עם הנחת סופר- קונדישינר על האורכים והקצוות. הקונדישינר (מרכך) מחזיר את הלחות והברק לשיער לאחר ניקויו בשמפו, וכמובן – מתיר קשרים, מקל על הסירוק ומכאן- מונע שבירה.
  4. כאשר השיער רטוב או יבש, ניתן להמשיך לטפחו בעזרת הרכיבים היעילים, תוך כדי עיצובו: הקרם "ביי ביי גזירת קצוות" יעניק לשיער לחות תוך חיזוק סיב השיערה ויאטום את הקצוות המפוצלים. קרם זה עמיד בחום של עד 180 מעלות צלסיוס, ולכן מתאים מאוד לשימוש גם לפני עיצוב השיער במכשירים חמים.

טיפים יעילים לשמירה יומיומית על שיער ארוך:

  •  סרקו את השיער רק פעם אחת ביום. התחילו בקרקפת והברישו את השיער לכל אורכו.
  • מרחו שמן הזנה לפני ייבוש השיער במייבש שיער או מסלסלים: שתי טיפות בלבד מבקבוק השמן הזהוב של אלביב יגנו על סיבי השיער טרם ייבושו. יש למרוח מאמצע הראש לכיוון מטה, עד הקצוות.
  • שיערכם עבר החלקה במספרה? אתם מחליקים או מייבשים בקביעות את השיער בעזרת מכשירים חשמליים? הגנו על שיערכם מדי יום בעזרת מסכה המכילה קרטין, כמו מסיכת השיער מסדרת DREAM LONG.
  • אם אתם נוהגים להחליק את שיערכם בבית, השתדלו לא לעשות זאת מדי יום ביומו. נסו להפחית את התדירות למספר ימים בודדים בשבוע, וכבר תחושו בהבדל.
  • העדיפו פן על מחליקים קרמיים. אם אתם משתמשים בפן רק על מנת לייבש את השיער ולא כדי להחליקו, העדיפו לייבשו באויר הפתוח ולאחר מכן לעצבו בעזרת קרם לחות משקם, דוגמת "ביי ביי גזירת קצוות" מסדרת DREAM LONG.
  • קצוות מפוצלים עשויים להעיב על מראה השיער כולו; תספורת אינה הפתרון היחיד! הקפדה על שגרת טיפוח וחפיפה עם סדרת DREAM LONG, תשמור היטב על מראה האורכים והקצוות, עד מניעת התספורת הקבועה של 3 הסנטימטרים האחרונים.
  • אל תהדקו: תסרוקות הדוקות מדי, כגון קוקו גבוה והדוק לקרקפת, יחד עם היובש ששורר בחוץ, עשויות לשבור את סיבי השיער ולשוות לו מראה "פריזי", יבש וחסר חיות. העדיפו תסרוקות משוחררות או אסופות בצורה עדינה.
  • סגלו שגרת חיים שתחמיא לשיערכם: חבשו כובע בעונת הקיץ על מנת למנוע ייבוש של סיבי השערה; שתו הרבה מים על מנת לשמר את הלחות הפנימית בגוף. שתייה קבועה של כ-8 כוסות מים ביום תשפר משמעותית את מראה העור והשיער.

 

תגובה אחת
  1. האם יש קשר בין נשירת שיער לבין מחסור בסידן? אני לוקח את הסידן האמורפי בשביל למנוע שברי מאמץ, אבל לא ידעתי שזה קשור גם לסידן.

השארת תגובה