חיות במתקפה נגד שר המשפטים

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, תקפה הבוקר את שר המשפטים אמיר אוחנה בנאום שנשאה בהשתלמות לנשיאים וסגני נשיאים של בתי משפט במעלה החמישה

אמיר-אוחנה
אמיר-אוחנה

"בעקבות ראיון ששודר אתמול עם שר המשפטים, חשוב לי לומר לכם כי בעיניי יש לראות בחומרה את העובדה ששר משפטים במדינת ישראל, ביום השבעתו לתפקיד, בוחר לשתף אותנו בהשקפת עולם משפטית חסרת-תקדים וחסרת-אחריות שלפיה לא את כל פסקי-הדין הניתנים על ידי בית-משפט חייבים לכבד", אמרה חיות.

"במלים אחרות, כל בעל דין יוכל מעתה בברכת שר המשפטים לבחור איזה פסק דין צריך לקיים ואיזה לא. ואני רוצה לומר על כך רק דבר אחד – בין תפיסת העולם הזו ובין אנרכיה של 'איש הישר בעיניו יעשה' – הדרך קצרה", הוסיפה.

השופטת חיות הגיבה לראיון שהעניק שר המשפטים אוחנה לחדשות 12, במהלכו נשאל על אמירתו בעבר, לפיה לא כל פסיקה של בית המשפט צריך לקיים. אוחנה סיפר ״טלי חתואל גרה בגוש קטיף. היא הגיעה לציר כיסופים ונורתה על ידי מחבלים שהגיעו עד הציר. מסתבר שהמחבלים הגיעו עד ציר כיסופים בחסות מספר מבנים, הצבא זיהה את המבנים כסכנה ביטחונית, ובג"צ למרות שאין לו מומחיות החליט למנוע את ההריסה".

כאשר נשאל האם במקרים מסוימים לא חייבים לקיים את החלטות בג"צ, אוחנה השיב: "השיקול העליון צריך להיות שמירת חיי האזרחים, כן"

תגובה אחת
  1. העם אחריך שר המשפטים, שא ברכה ואל תירא.

השארת תגובה