ארדן נגד המפכ"ל דנינו: 'הוא לא צריך להתערב'

יממה לתחילת תפקידו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן לא חוסך ביקורת: בראיון לגלי צה"ל תקף ארדן את דבריו של המפכ"ל דנינו שקרא לשנות את היחס לסמים קלים ■ בנוסף, הצהיר ארדן, כי ייתכן וימנה מפכ"ל שאינו משורות המשטרה

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו
מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו

יממה לאחר תחילת תפקידו כשר לביטחון פנים, לא חוסך גלעד ארדן ביקורת מהמפכ"ל המכהן יוחנן דנינו. בראיון לגלי צה"ל תקף ארדן את דנינו ואמר כי לדעתו "מפכ"ל לא צריך לדבר על שינויי חקיקה ולהמליץ לממשלה או לשר". לדבריו, "ממשלה ושר קובעים מדיניות, משטרה צריכה לעשות הכל כדי לאכוף את החוק הקיים". דברים דומים אמר ארדן אמש בערוץ 2 כשהתייחס לאמירתו של המפכ"ל בנוגע לשינוי היחס לסמים קלים.

במהלך הראיון התייחס ארדן לסוגייה נפיצה בימים אלו במערכת המשטרתית והיא מינוי מפכ"ל חדש שמלבד המינוי שמטבע הדברים הינו אירוע דרמטי, הרי שהעיתוי מכפיל את משמעות המינוי לאחר הפרשיות האחרונות המעיבות על צמרת המשטרה ושבחלקן בכירי משטרה עשויים עוד להתגלות כמקבלי שוחד.

ארדן הצהיר במהלך הימים האחרונים כי אין בכוונתו למנות רק מועמד מבין שורות המשטרה, אלא גם מועמדים מצה"ל ומארגונים מקבילים. "אני חושב שבאופן עקרוני יש במשטרה מועמדים מצויינים ואנשים ראויים. כבר בשבוע הבא אני אתחיל לפגוש אנשים בכירים במשטרה". בהמשך דבריו הבהיר כי אינו מחוייב לאף מסורת בעניין ואילו יראה לנכון למנות מועמד חיצוני, הרי שיעשה זאת.

"כמובן שהשאיפה היא שאם יש מישהו שגם מתאים וגם מכיר את המערכת מבפנים אני חושב שצריכה להיות לו איזשהי עדיפות", הוסיף ארדן. "אבל אם לא אמצא כזה – אז הכל פתוח. אני לא חושב שאני צריך להגביל את עצמי, המבחן הוא מי האדם המתאים ביותר היום".

השארת תגובה