'נווה שמיר': הנציגים החילונים זועמים על 'דגל'

הסערה סביב זהותה של שכונת 'נווה שמיר' לא יורדת מסדר היום ובמכתב מטעם הבית היהודי והליכוד נדרשת עליזה בלוך לעשות "צעדים ברורים וחד משמעיים למימוש מטרה זו" • ראש העיר נפגשה עם מ"מ מנכ"ל משרד השיכון וזה הביע תמיכה ברעיון החלפת זכיות ה'מחיר למשתכן' • כל הפרטים

נווה שמיר בית שמש
נווה שמיר בית שמש

הסערה סביב זהותה העתידית של שכונת נווה שמיר, כפי שפרסמנו בהרחבה בשבוע שעבר, לא יורדת מסדר היום ובפגישה שנערכה בסוף השבוע שעבר בין ראש העיר למנכ"ל משרד השיכון בבניין עיריית בית שמש הביע האחרון תמיכתו ברעיון שהעלתה ראש העיר להחליף את הזכיות ב'מחיר למשתכן' בין חרדים שזכו בנווה שמיר לחילונים שזכו ברמה ד'.

כזכור, הסערה סביב שכונת נווה שמיר (רמה ה') שיועדה לציבור הכללי החלה לפני מספר חודשים, לאחר שהתברר כי משפחות רבות מהמגזר החרדי, שהתמודדו במכרזים שונים בשכונה זו, זכו בהגרלות 'מחיר למשתכן' וצפויים לשנות את אופי השכונה שתוכנה להיות בעלת צביון חילוני.

בעירייה ערכו כנס מיוחד לזוכים והנוכחות החרדית בלטה בה מאוד ולמעשה רוב המשתתפים שהיו שם היו מהמגזר החרדי. בעירייה ערכו את הכנס במטרה להבהיר כי אופי השכונה יהיה חילוני על כל המשתמע, אם זה בבניית בתי כנסיות מועטים ובנייני תרבות שונים המותאמים למגזר הכללי.

ראש העיר אף העלתה את הרעיון של המרת זכיות משכונה זו לשכונת רמה ד' המיועדת לציבור החרדי, אך בינתיים הזוכים החרדיים יתאגדו ויצאו למאבק על זכותם להתגורר גם בשכונה זו.
מה שגרם לנושא לעלות שוב לכותרת, היה מכתב שפורסם על ידי המרא דאתרא הגר"נ קופשיץ, בו הוא חיזק את הרוכשים החרדים ב'נווה שמיר', כשבתגובה הנציגות החילונית בעיר הוציאה הודעות נזעמות ואף דרשה לעצור את הבנייה בשכונות החרדיות בדומה לשכונת 'נווה שמיר' בה התחלת הבנייה מתעכבת.

במכתב שנשלח על ידי נציגי הליכוד והבית היהודי, ובכללם אף נציג חב"ד ישראל מנדלסון, דרשו הנציגים מראש העיר עליזה בלוך "לראות צעדים ברורים וחד משמעיים למימוש מטרה זו", כשכוונתם לנווה שמיר. "לפני פחות משנה יצאנו לדרך משותפת מתוך תקווה ואחדות על מנת ליצור עיר טובה יותר. סיעות הליכוד והבית היהודי היו לכל אורך הדרך שותפות מרכזיות במהפך בהובלתך כשמול עינינו רק האינטרסים של העיר בית שמש", כתבו בבית היהודי והליכוד לראש העיר.

עוד כתבו: "במשך שנים צפינו בעיניים כלות איך מיטב בנינו ובנותינו מצאו את בתיהם בערים אחרות; צפינו בהידרדרות הכלכלית ואיך שכונות העיר הופכות למשכנות עוני בגלל בניה בלתי חוקית, פיצולי דירות, הצבה פרועה של קרוואנים וחוסר כבוד מוחלט לשלטון החוק. עם הניצחון בבחירות, קיווינו שנוכל לסובב את הספינה הטובעת וביחד לנווט אותה לחוף מבטחים".

שותפיה של בלוך לניצחון הוסיפו, כי "סיעות הליכוד והבית היהודי מבקשות לחדד את מטרת הניצחון והמטרה המרכזית היא להפוך את בית שמש חזרה לעיר שכולם יכולים לחיות בה, עיר שבה שלטון החוק נשמר בגאון. אנו דורשים לראות צעדים ברורים וחד משמעיים למימוש מטרה זו. פחות תמונות, סרטונים וסטטוסים ויותר מעשים בשטח".

"על כל הגורמים לרבות הקבלנים וחברי המועצה החרדים להבין שאין שום פשרה בנושא זה", הוסיפו חברי המועצה ואף התייחסו למכתב של הגר"נ קופשיץ: "אם יוצא מכתב אשר תוכנן ואורגן על ידי חברי מועצה מ'דגל התורה' ומטרתו לנסות ולגרום לנו להתנער מהרעיון ש'נוה שמיר' תהיה שכונה ציונית על חברי המועצה הללו להיות מסולקים לאלתר מהקואליציה העירונית".

ובתוך כך, בשבוע שעבר, כאמור, ראש העיר נפגשה עם מ"מ מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בנימין דרייפוס בניסיון להניע את רעיון העתקת זכיות 'המחיר למשתכן'. ראש העיר פרשה בפני המנכ"ל תוכנית לפיה תושבים חרדים שזכו בדירה במסגרת מחיר למשתכן בנווה שמיר (רמת בית שמש ה') יוכלו לקבל במקומה דירה דומה ברמת בית שמש ד' ללא הגרלה. מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון הביע את תמיכתו ברעיון ואמר כי יפעל מול הגורמים המקצועיים והמשפטיים על מנת לקדם את התוכנית בתוך שבועות ספורים.

ראש העיר עליזה בלוך אמרה לאחר הפגישה, כי "בית שמש היא עיר שלכל אחד יש מקום לחיות בה בכבוד ובאהבה, ואנחנו רוצים שהיא תהיה סמל לשותפות ולאחריות. בימים אלה נבנות שתי שכונות חדשות ויפות – רמה ד' מותאמת לציבור החרדי מבחינת אופי הבנייה ומבני הציבור. השכונה הנוספת, נווה שמיר, מותאמת לציבור הכללי מבחינת מבני הציבור ואופי השכונה, והיא תכיל גם שכונת מגורים לאנשי קבע בשיתוף פעולה עם צה"ל ושירותי הביטחון".

2 תגובות
  1. רח הארזים בבית שמש קיר עומד להתמוטט והערייה לא עושה כלום כבר כמה שנים ,כניראה מקורב לערייה מי שיכול לעשות משהו אודה לו,

  2. לא יעזור לשום פוליטיקאי כוח השוק מכריע!!!חילונים לא נוהרים לבית שמש למעט אחוזים בודדים מקומיים ועובדים מהאיזור,לעומת כמויות חרדים שקונים בכול העיר בית שמש, אל תכעסו אבל זה המצב שנים וגם לא ישתנה.

השארת תגובה