נתניהו הודיע: ח"כ אמיר אוחנה יכהן כשר המשפטים

במקביל לעתירות שהוגשו נגד המשך כהונתו הזמנית כשר המשפטים, הודיע ראש הממשלה על מינוי חבר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד לתפקיד

אמיר-אוחנה
אמיר-אוחנה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש כי החליט למנות את חבר הכנסת אמיר אוחנה לתפקיד שר המשפטים.

בהודעת ראש הממשלה נכתב, כי "חבר הכנסת עו"ד אמיר אוחנה הוא משפטן המכיר היטב את מערכת המשפט. הוא בעל תואר ראשון במשפטים, שהתמחה בפרקליטות מחוז מרכז".

"במשך כעשור עבד ח״כ אוחנה כעורך דין והופיע בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ. בכנסת הוביל שורה של חוקים וביניהם חוק יסוד הלאום". לשון ההודעה.

כזכור, תיק המשפטים הוצע לשר התיירות יריב לוין שסירב לכהן בתפקיד באופן זמני, שכן לדבריו, "הרפורמות שאני מבקש ליישם במערכת אינם ברי ביצוע בפרק זמן כה קצר".

שרת המשפטים היוצאת איילת שקד בירכה את אוחנה לרגל המינוי, "אני מאחלת לאמיר אוחנה הצלחה רבה בתפקיד שר המשפטים. זה משרד חשוב ומאתגר עם עובדים מוכשרים ביותר. אני לרשותו לכל עזרה ושאלה".

ראש לשכת עורכי הדין, עו״ד אבי חימי בירך גם הוא על המינוי המפתיע ואמר, כי "ח"כ אוחנה מביא עמו לתפקיד לא רק ניסיון בטחוני ופרלמנטרי אלא גם שירות משמעותי כעורך דין. הוא התמחה בפרקליטות מחוז המרכז, עבד במשך עשר שנים כעורך דין ומכיר מקרוב את קשיי המקצוע, את חשיבותו ואתגריו."

"פגשתי בו לא פעם באולמות בית המשפט וראיתי איש מוכשר, מסור ואכפתי, שנלחם ללא לאות למען הבטחת ייצוג הולם ושוויוני לכל אדם באשר הוא. כחבר כנסת, הוא שבר תקרות זכוכית ותרם רבות לביצור החברה בישראל ולפריפריה החברתית והגאוגרפית בפרט. אין לי ספק שיידע להוביל את משרד המשפטים בתבונה, באחריות ובשיקול דעת ואני מצפה לפעול יחד עימו למען השבת אמון הציבור במערכת המשפט בישראל. בהצלחה גדולה!".

השארת תגובה