המועמד שהפסיד: "מתוך 120 ח"כים, רק אחת התקשרה"

על מפלגת כחול לבן, "במשך שבועיים לא השתתפתי בשום פגישה להגדרת המשימה והטקטיקה. עד יומיים לפני ההצבעה לא היה לי ברור אם יש מישהו שמטפל בזה ואם יש – מיהו"

גיורא רום
גיורא רום

האלוף במיל' גיורא רום שהפסיד בהתמודדות על תפקיד מבקר המדינה למועמד הליכוד, מתניהו אנגלמן, מתייחס לראשונה להפסד בבחירות החשאיות בין חברי הכנסת ותוקף בחריפות את חברי הכנסת של מפלגת 'כחול לבן'.

לדבריו, משעה שהשיב בחיוב להצעה שקיבל להגיש את מועמדותו למשרת מבקר המדינה, הרי שאף אחד ממפלגות האופוזיציה לא טרח לפנות אליו, לתאם עמדות, לדרוש בשלומו או לאחל 'בהצלחה'.

בראיון לרזי ברקאי בגל"צ חשף רום, כי מכל 120 חברי הכנסת, חברת כנסת אחת בלבד הרימה אליו טלפון בימים שלפני ההצבעה והתעניינה בסדרי העדיפויות ובהשקפת עולמו ביחס לתפקיד.

"מבקר המדינה הוא הזרוע הארוכה של הכנסת בפיקוח על הממשלה – בהרבה תפקידים נכנסתי לחדר מבולגן וכשעזבתי החדר היה מסודר. אני לא ואהב לשבת בשורה ה-30 ולקטר".

"התיוג של קואליציה ואופוזיציה היא מלכודת שנפלנו לתוכה. אני לא מועמד האופוזיציה כי לא יודעים את דעותיי הפוליטיות. באתי לשרת את הציבור". מוסיף רום.

את התהליך המאכזב שעבר מאז הגיש את המועמדות ועד היוודע דבר התוצאות המאכזבות משחזר רום, "פנו אלי כדי שאתמודד על התפקיד, אמרתי שאני רוצה ואז לא קרה כלום. תהליך הבחירה התאפיין בשטחיות עד כדי זילות. אף אחד לא התעניין בעמדותיי, דעותיי ותפיסתי את התפקיד".

"אנגלמן ואני היינו שני פיונים בהתמודדות. באותה מידה אלה היו יכולים להיות שני אנשים אחרים. היחידה שטלפנה אלי ואמרה שהיא רוצה לשמוע מה דעתי הייתה גילה גמליאל. יתר ה-119 לא עשו את זה".

כשהוא מאשים את האופוזיציה בשטחיות וקובע באופן נחרץ, כי באופן בו ניהלה את ההתמודדות שלו, לעולם לא תוכל לכבוש את הנהגת המדינה ממשיך רום לגולל את קורות השבועיים שחלפו מאז הודיע על התמודדותו לתפקיד.

"במשך שבועיים לא השתתפתי בשום פגישה להגדרת המשימה והטקטיקה. עד יומיים לפני ההצבעה לא היה לי ברור אם יש מישהו שמטפל בזה ואם יש – מיהו".

"פניתי לכל חברי כנסת של כחול לבן וכל אחד אמר שהוא מטפל בפינה כזו או אחרת והוא יחזור אלי. אף אחד לא חזר".

"נפגשתי עם מרבית חברי כחול לבן, מפלגת העבודה, מרץ והח"כים הערבים. גם עם חלק מאנשי ישראל ביתנו, סמוטריץ' ואנשי ליכוד, שאני לא רוצה להגיד את שמם כדי לא להסגיר אותם. לא קיבלתי שום הבטחה שיתמכו בי. הייתה לי פגישה אחת עם בני גנץ ל-10 דקות, עם לפיד לא דיברתי מעודי".

"שיחות הטלפון עם הרביעייה המובילה של כחול לבן מסתכמת בשלוש דקות. אפילו לא דיברו איתי לפני ההצבעה כדי להגיד יישר כוח וחזק ואמץ".

רום קובע, כי "מפלגת כחול לבן זה בסוף 'רק לא ביבי'. שאר האידאולוגיה המשותפת שלהם כמעט לא קיימת".

את ראש הממשלה נתניהו שהביא לתוצאה חיובית מבחינתו הוא מגדיר בצורה מעוררת הערכה, "אין שני לנתניהו בנחישות, בדבקות במשימה ובזיהוי המטרה. ב-24 השעות לפני ההצבעה הוא עשה את כל מה שצריך, כולל תדריך לסיעת הליכוד. הוא הסתכל לכל אחד בעיניים ואמר בדיוק מה הוא רוצה. האופוזיציה, לעומת זאת, ניגשה כמו פלוגה שיוצאת לנופש בחורשת טל: 'תבואו מצביעים, יהיה נחמד". אתה מדבר על מפלגות עם יומרות לשלטון שלא מסוגלת לעשות כלום".

"לא רוצה לתת הערכה לכחול לבן לגבי הבחירות. אני מדבר רק על עניין מבקר המדינה. לדעתי הם צריכים לקחת ייעוץ ארגוני".

"אומרים שהיו סיבות למה הם רוצים שאני ספציפית לא אהיה מבקר המדינה. לא רצו שיהיה מישהו שיחקור במופלא ממנו, שירים כל אבן ויבדוק, כמו שעשיתי בתפקידים קודמים". רום סיפר כי ביום ההצבעה הייתה לו שיחה עם אנשי חד"ש-תע"ל. "יצאתי ממנה מזועזע. מי שהובילה את החקירה הייתה עאידה תומא סלימאן ופתאום הבנתי, שניגוד למה שחשבתי – שטסתי עבור כל אזרחי ישראל, שבעצם טסתי רק עבור היהודים". "תומא סלימאן נכנסה לדמות של חנין זועבי ואני רציתי להגיד רק שם דרגה וסוג דם. היא לא הייתה בטוחה שהיא תצביע בעדי. עזוב את מבקר המדינה. הטייסים של היום צריכים לדעת שהם טסים רק עבור היהודים. הסוגייה הערבית מצריכה בירור".

השארת תגובה